ابلاغ دستورالعمل بهداشتی به تمامی مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی در مشهد

به گزارش شهرآرانیوز، علی اصغر حسنی با بیان اینکه بازرسان بهداشت محیط دانشگاه به طور مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در راستای رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی نظارت می‌کنند خاطر نشان کرد: در این دستورالعمل ضمن توجه جدی بر جلوگیری از عرضه و استعمال مواد دخانی بر بهداشت مواد غذایی در کلیه صنوف تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی شامل هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، استخر‌ها، مراکز آبی تفریحی، سالن‌ها ورزشی، مدارس و محیط‌های آموزشی تاکید شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین دستورالعمل مرکز سلامت محیط و کار در خصوص کرونا ویروس و احتیاطات استاندارد به تمامی مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی استان ابلاغ شده است.

 

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در این راستا توصیه‌های بهداشتی به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص نحوه رعایت بهداشت فردی و آداب تنفسی و نحوه گند زدایی سطوح ارائه شده است.

 

حسنی با بیان اینکه به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از بروز بیماری کرونا ویروس تمامی پایانه‌های مسافر بری بین شهری، داخل شهری، سازمان اتوبوس رانی، قطار شهری، راه آهن، فرودگاه و پایگاه‌های مراقبت مرزی ضد عفونی و گند زدایی می‌شود اظهار کرد: در این راستا دستورالعمل نحوه انجام صحیح گند زدایی سطوح محیطی به تمامی مراکز مورد هدف ارسال شده است.

 

وی افزود: همچنین توصیه‌های بهداشتی و نحوه گندزدایی سطوح محیطی مرکز سلامت محیط و کار در جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به کلیه اماکن مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها نیز ارسال شده است.