تاج فیروز: مجوزی برای برگزاری بازی‌های استقلال در مشهد صادر نشده است | شرایط ورزشگاه امام رضا (ع) خاص است
احسان سرفرازی

علیرضا تاج فیروز، مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص صحبت‌های مدیرعامل باشگاه استقلال درباره برگزاری بازی‌های استقلال در مشهد گفت: باشگاه استقلال اول هفته با ما ارتباط گرفتند و نامه‌ای را هم برای ما ارسال کردند که در همان زمان به آن‌ها اعلام کردیم فعلا کمی صبر کنند تا مجوز‌های لازم در این خصوص اخذ شود و بعد این مورد را رسانه‌ای کنند که متاسفانه این اتفاق رقم نخورد و حالا باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی در ادامه به شرایط ویژه ورزشگاه امام رضا(ع) هم اشاره کرد و افزود: چند نکته را باید در این میان مورد توجه قرار داد. اول اینکه این استادیوم در مرکز شهر قرار دارد و بحث رفت و آمد، پارکینگ و مسائل حفاظتی – امنیتی ویژه‌ای دارد که باید از سوی شورای تامین استان و سایر دستگاه‌های مربوطه برای آن تصمیم‌گیری شود. نکته دیگر ورزشگاه امام رضا(ع) در مالکیت تربیت بدنی آستان قدس رضوی است و دوستان ما در این مجموعه جزو تصمیم گیرندگان اصلی این اتفاق هستند.
{$sepehr_key_16309}
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: ما به عنوان متولی ورزش استان، استادیوم ثامن را هم به استقلالی‌ها پیشنهاد کردیم و باتوجه به چمن ایده آلی که این ورزشگاه دارد مطمئنیم کیفیت خوبی را به این تیم ارائه خواهد کرد. البته مدیرعامل استقلال این پیشنهاد را رد کرد و روی برگزاری مسابقه در ورزشگاه امام رضا(ع) تاکید داشت.

تاج فیروز در پایان به حضور بانوان در استادیوم هم اشاره کرد و گفت: براساس دستورالعمل‌ها و قوانین فیفا حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باید ضوابط و شرایط ویژه‌ای داشته باشد. ورودی مجزا و سرویس بهداشتی مستقل جزو اولین شرایطی است که متاسفانه استادیوم‌های ما این مسائل را ندارد. البته شرایط خاص و ویژه تری هم وجود دارد مثل اتاق استراحت مادر، اتاق بازی کودکان و ... که اصلا به آن اشاره نمی‌کنیم. وقتی صحبت زیرساخت حضوربانوان را مطرح می‌کنیم براساس قوانین فیفا درباره آن صحبت می‌کنیم که متاسفانه فعلا در حال حاضر وجود ندارد.