انتخاب کارخانه نوآوری مشهد به عنوان تجربه ویژه در انجمن جهانی مترو پلیس

به گزارش شهرآرانیوز، محمد رضا قلندرشریف در نشست با روسای دانشگاه‌های عراق اظهار کرد: به عنوان کلانشهر مذهبی ایران اسلامی و پایتخت معنوی و فرهنگی و جهان‌شهر برکت و کرامت، همیشه پذیرای زائران کثیری از کشور‌های اسلامی هستیم و سالانه ۳۰ میلیون زائر به این شهر مشرف می‌شوند.

وی افزود: مشهد در حوزه خدمات شهری، علمی، فرهنگی و اجتماعی پیشرفت‌های زیادی داشته و تجارب این شهر در مدیریت شهری الگویی برای دیگر کلان‌شهر‌ها است.

قلندرشریف خاطرنشان کرد: مشهد، مهد علم، فرهنگ و هنر است و آنچه مشهد را شهر ویژه می‌کند، دانشگاه‌های مختلف در حوزه‌های علمی، مهندسی و علوم انسانی است و دانشگاه فردوسی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: در مدیریت شهر کمک‌های زیادی از دانشگاه گرفته شده و به عنوان اولین شهر ایران اسلامی هستیم که خوشه صنعتی جمع آوری زباله تا بازیافت کامل آن با کمک دانشگاه‌ها ایجاد شده است.

شهردار مشهد تصریح کرد: این شهر عضو هیات مدیره انجمن جهانی متروپلیس است که نشان‌دهنده پیشرفت مشهد در تمام حوزه‌ها است. در مشهد زن و مرد در کنار یکدیگر در حوزه‌های تخصصی فعالیت می‌کنند و روز‌های گذشته نیز میزبان جشنواره بین المللی رسانه‌ای خورشید با محوریت زنان و حضور ۱۰۰ خبرنگار فعال استکبار ستیز از ۴۵ کشور بودیم.

وی گفت: کارخانه نوآوری مشهد در انجمن جهانی مترو پلیس به عنوان تجربه ویژه در کلان‌شهر‌ها برگزیده شده و به زودی رصد خانه شهری این شهر افتتاح می‌شود.

{$sepehr_key_16404}