استاندار خراسان رضوی: هرجا مردم حضور داشته باشند، مشکلات حل می‌شود
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری ظهر امروز در جمع دهیاران دهستان کارده در محل روستای خواجه حسین آباد، گفت: تاکید می‌کنم روستا بسیار اهمیت دارد. ۲۵۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که هدف ما تثبیت جمعیت روستایی در روستا است. باید شرایط و زمینه‌ای فراهم شود این جمعیت روستایی در روستا باقی بماند و جایگاه روستا که مولد است، به جایگاه خودش برگرد.

وی اظهار داشت: در این زمینه باید بتوانیم زیرساخت لازم را فراهم و در عین کاری کنیم روستاییان در روستا با استفاده از زیرساخت‌ها و کار عمرانی تامین معیشت داشته باشند.

نظری ادامه داد: اگر توانستیم براین اساس و تکمیل زیرساخت‌ها مهاجرت معکوس‌صورت بگیرد خیلی بهتر است، اما در عین حال جمعیت روستا باید تثبیت شود. اگر سیاست کلی ما روشن نباشد هداف پراکنده است.

وی افزود: روستایی باید در روستا ماندگار شود. زیر ساخت لازم فراهم شود و زمینه فعالیت معیشتی و اقتصادی روستاییان فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در استان برای این هدف، طرح تحول روستایی را مطرح و اعلام کردیم. همچنین تاکید شد که این جلسات با هدف تحقق و پیاده سازی طرح تحول برگزار شود.

نظری خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که ما و شما می‌دانیم هرجا مردم حضور پیدا کنند و نقش داشته باشند مسائل حل می‌شود. این موضوع هم باید عملیاتی باشد. مسائل روستا باید به دست مردم روستا حل شود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: جوشش از درون روستا و استفاده از روستاییان و بسیج کردن روستاییان از اهمیت زیادی برخوردار است. روستاییان برای حل مسائل روستا باید بسیج شوند و اگر این اتفاق نیفتاد مسائل حل نمی‌شود. از طرفی هم نقش اصلی دهیار این است که در بین روستاییان روستای خودش زندگی کند و اول خط باشد.

وی تاکید کرد: مسائل روستا‌ها باید تا پایان دولت سیزدهم حل شود.