پاتوق‌های کارگاهی باشگاه سرود حماسی سیمرغ پایان یافت
رضا میرزاده

جلیل شریعتمدار در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: به دنبال برگزاری دوره‌های آموزشی پایه‌ای برای مربیان سرود تشکل‌ها در باشگاه سرود حماسی سیمرغ که شامل مسائل فنی حوزه موسیقی، مبانی هنر و مسائل مرتبط با علوم تربیتی بود، از این مربیان خواسته شد که جهت ارتقای سطح کیفی اعضای گروه، آموزش‌های این کلاس‌ها با اعضای گروه‌ها به اشتراک گذاشته شود.

وی افزود: علاوه بر این، گروه‌های سرود نیز به حال خود رها نشدند و پس از گذشت ۳ ماه از برگزاری دوره‌های آموزشی مربیان، با برگزاری پاتوق‌های کارگاهی برای این گروه ها، ضمن ارزیابی وضعیت گروه، فرآیند انتقال این مفاهیم به اعضای گروه هم مورد بررسی قرار گرفت و نقاط قوت و ضعف گروه‌ها به آن‌ها گوشزد شد.

شریعتمدار خاطرنشان کرد: برای هر گروه حداقل ۳ پاتوق کارگاهی برگزار شد و در مجموع برای حدود ۷۰ گروه، بیش از ۲۰۰ پاتوق برگزار شد که در این پاتوق‌ها کار از ۲ جنبه تخصصی موسیقی و صدایی و آوایی و همچنین مسائل تربیتی و توانمندی مربی در انتقال مفاهیم به اعضای گروه مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: خروجی کار هر گروه، باید یک اجرای تاثیرگذار باشد. به این معنی که صرف اجرای یک سرود، ملاک موفقیت آن نیست. سرود وقتی می‌تواند موفق باشد که هم متن و هم موسیقی آن بتواند روی مخاطب تاثیر داشته باشد. رسالت سرود هم این است که در یک مدت زمان کوتاه، پیامی را به مخاطب منتقل کند.

{$sepehr_key_16827}