پیام شهردار مشهد مقدس به مناسبت روز جهانی کلانشهر‌ها و رویداد مدیریت یکپارچه آب شهری
بیتا سخایی

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهدمقدس پیامی به مناسبت روز جهانی کلانشهر‌ها صادر کرد.

در این پیام آمده است:

بیش از یک دهه است که مشهد مقدس از اعضای اصلی و هیئات مدیره انجمن کلانشهر‌های جهان (متروپلیس) و یکی از اصلی‌ترین تصمیم سازان سازمان ملل متحد در خصوص زیست شهروندی است.

شهرداری مشهد، از طرفی قریب به یک دهه، دفتر منطقه‌ای آموزش مدیریت شهری متروپلیس بوده و از طرف دیگر، از اردیبهشت۱۴۰۲ با پیشنهاد هیئت مدیره و کسب جمیع آرای مجمع عمومی متروپلیس، دبیرخانه منطقه‌ای اورسیا و غرب آسیا را برعهده گرفت است.

بر همین اساس و با توجه به نظام واره "شهر‌های نوآور" در متروپلیس و همچنین چالش اساسی این روز‌های زیست بشری که همان "تغییرات اقلیمی" خصوصا در کلانشهر هاست و "آب" این مایه ذاتاً حیاتی به‌عنوان اساسی‌ترین چالش در کلانشهر‌ها خصوصاً در مدیریت شهری مشهدالرضا به عنوان موضوع اصلی رویداد "روز جهانی کلانشهرها" تعیین شده است.

{$sepehr_key_16960}

از آنجا که مشهد به عنوان "شهردوست‌دار آب" در شبکه شهر‌های یونسکو شناخته شده است، بر یکایک مدیران و مسئولان شهری "مشهدالرضا، جهانشهر برکت و کرامت" فرض است تا به صورت خلاقانه و نوآورانه به استقبال مدیریت بحران آب شهری مشهدمقدس بشتابند.

از همین رو شهرداری مشهد به صورت جسورانه، به سراغ مسئله‌یابی و راه حل‌های پیشنهادی برای مدیریت بحران آب شهری با اولویت و تأکید بر مدیریت منابع آب در شهرداری به صورت جمع سپاری، آمده است.