کاهش قیمت پارک حاشیه‌ای خودرو (الیت) در مشهد + نحوه محاسبه
شقایق محمدی

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو سخنگوی شورای شهر مشهدمقدس در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز فرمول اصلاح الیت را به شرح زیر اعلام کرد:

کاهش قیمت پارک حاشیه‌ای خودرو در مشهد + نحوه محاسبه

-نیم ساعت اول: ۳۶۰ تومان

-بیش از نیم ساعت تا سقف ۱ ساعت:۳۹۶۰ تومان

-بین ۱ ساعت تا یک ساعت و نیم توقف: ۷۹۵۶ تومان

-فرمول: مبلغ نیم ساعت اول (۳۶۰ تومان) + مبلغ نیم ساعت دوم (۳۶۰۰ تومان) + مبلغ نیم ساعت سوم (۳۶۰۰ تومان) + یک و یک دهم مبلغ قبل= ۷۹۵۶ تومان

-برای نیم ساعت سوم به بعد نیز این فرمول اجرا خواهد شد

-به مبالغ فوق ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز اضافه خواهد شد.

{$sepehr_key_17223}

به گزارش شهرآرانیوز، طرح کاهش بهای خدمات توقف در پارکینگ حاشیه‌ای در شهر مشهد مقدس برای سال ۱۴۰۲ به شرح زیر تصویب شد.

ماده‌ واحده: یک تبصره به عنوان تبصره ۷ به بند ۱ مصوبه شماره ۲۴۵۰۱/۱۴۰۱/۶/ش مورخ ۲۳/۱۱/۱۴۰۱ (بهای خدمات و جزئیات توقف حاشیه‌ای در شهر مشهد مقدس در سال ۱۴۰۲) الحاق و ۲ تبصره به عنوان تباصر ۹ و ۱۰ به بند ۲ الحاق و تباصر ۱، ۳ و ۸ بند ۲ به شرح زیر اصلاح گردید:

۱- یک تبصره به عنوان تبصره ۷ به بند ۱ الحاق گردید:

تبصره ۷ الحاقی هزینه استفاده از دوچرخه و اسکوتر اشتراکی برای تمام شهروندان در طی ساعات ۶:۰۰ تا ۸:۰۰ و ۱۴:۰۰ تا ۱۶:۰۰ با ضریب ۰.۱ محاسبه گردد.

۲- چهار تبصره به عنوان تباصر ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ به بند ۲ الحاق و تباصر ۱، ۳ و ۸ بند ۲ به شرح زیر اصلاح گردید:
تبصره ۱ اصلاحی- در صورتی‎که در زمان اعمال هزینه توقف، مانده و اعتبار پلاک مثبت باشد، هزینه توقف با ضریب ۵۰ درصد برای شهروند لحاظ می‌‎شود.

تبصره ۳ اصلاحی- در محاسبه حق توقف برای توقف‌های بیش از یک ساعت تا دو ساعت به تعرفه فوق ۱۰% و بیش از دو ساعت به تعرفه فوق ۲۰% نسبت به ساعت قبل اضافه می‌شود.

تبصره ۴ اصلاحی- بر اساس میزان افزایش شاخص آلودگی هوا حداکثر ۱۰% در ساعت اول به بعد.

تبصره ۸ اصلاحی- نیم ساعت اول توقف در پارکینگ‌های حاشیه‌ای (به صورت ثابت برای هر میزان توقف) با ضریب ۱۰ درصد نیم ساعت پایه (در ساعت اول) محاسبه می‌گردد.

تبصره ۹ الحاقی- در صورت خود اظهاری شهروندان در معابر حاشیه ای، به ازای هر ۵ مرتبه ثبت خود اظهاری متوالی، ۵ سفر رایگان دوچرخه یا اسکوتر اشتراکی اختصاص می‌یابد.

تبصره ۱۰ الحاقی- در صورت استفاده از سامانه خوداظهاری و توقف زیر نیم ساعت خودرو در معبر حاشیه ای، هر مرتبه به ترتیب ۳۰ و ۲۰ امتیاز برای شهروند در پنل شهروندی (شهرمن) لحاظ می‌گردد که به ازای هر ۱۰۰ امتیاز، ۱۰ سفر رایگان دوچرخه یا اسکوتر اشتراکی به شهروند اختصاص می‌یابد.

تبصره ۱۱ الحاقی- شهرداری مشهد مقدس مکلف است، نسبت به اطلاع رسانی لازم در خصوص مشوقها، تخفیفات و اعتبار‌های اعطایی به مردم در قالب پیامک، اپلیکیشن و ... اقدام نماید و گزارش آن را ظرف مدت ۳ ماه به شورا ارائه نماید.

تبصره ۱۲ الحاقی- به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، در راستای وصول بدهی پلاک‌های بدهکار پارکینگ‌ها به شهرداری (شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی) با استفاده از روش‌های مناسب و یا اخذ کارگزار با پرداخت کارمزد اقدام نماید.