رگبار پراکنده باران در مشهد | بارش رگباری باران و وزش باد شدید در خراسان رضوی (٢۵مهر ١۴٠٢)
بیتا سخایی

زهرا آهنگر زاده در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار داشت: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز شاهد فعالیت امواج ناپایدار جوی در سطح استان هستیم که برای غالب نقاط استان به ویژه شمال و شمال غرب رگبار باران پیش‌بینی می‌شود و در این مناطق احتمال ایجاد روان‌آب وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر بارش امروز در سطح استان به ویژه در نیمه شرقی و برخی مناطق جنوبی افزایش سرعت وزش باد را خواهیم داشت که همراه باخیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

آهنگر زاده گفت: فردا دمای هوا بین دو تا سه درجه کاهش خواهد یافت، اما به طور کلی تا اواخر هفته شاهد روند افزایش دما هستیم.

{$sepehr_key_17334}

رگبار پراکنده باران در مشهد

به گفته وی امروز برای مشهد افزایش ابرناکی و وزش باد شدید پیش بینی شده است همچنین در برخی ساعات شاهد رگبار باران همراه با رعد و برق خواهیم بود و اواخر شب تشکیل مه را خواهیم داشت. در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ٩ و ٢٢ درجه ثبت شده است و امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٢٢ درجه و در خنک‌ترین ساعات به ١١ درجه خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین روز گذشته باخرز با ۶ درجه و شهرستان مهولات با دمای هوای ٢۶ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های خراسان رضوی بوده‌اند. همچنین بیشترین شدت وزش باد از شهرستان داورزن با سرعت ۵٠ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در روز گذشته شهرستان‌های قوچان، سبزوار، گلمکان، جغتای، جوین بارش داشته‌اند که بیشترین بارش از شهرستان جوین به میزان نیم میلیمتر گزارش شده است.

به گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد مقدس شاخص کیفیت هوای این کلانشهر با عدد ٨٨ در شرایط قابل قبول قرار دارد. ایستگاه مفتح با شاخص ١۶٧ ناسالم برای تمامی گروه‌های حساس گزارش شده است.