«سقاخانه»؛ تندیس منحصر به‌فرد جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)
رضا نوایی

به گزارش شهرآرانیوز، این تندیس که به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی و توسط کارگاه هنری مجموعه پنجره فولاد ساخته شده است، روز پنجشنبه ۲۷مهرماه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) رونمایی و عنوان یک نشان ویژه به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

پس از بررسی طرح‌ها، آرایه‌ها و نماد‌های برگرفته از معماری صحن‌های مختلف حرم مطهر رضوی، سقاخانه صحن انقلاب به عنوان یکی از بهترین عناصر تصویری و نشانه‌های اختصاصی بارگاه مطهر رضوی از منظر معنوی، هنری، هندسی و معماری انتخاب و به‌عنوان نماد تندیس سومین دوره جشنواره برگزیده شده است.

{$sepehr_key_17367}

سقاخانه میانه صحن انقلاب اسلامی مشهور به «اسماعیل طلایی» و خاطره‌سازترین سقاخانه حرم مطهر رضوی برای عموم زائران و مجاوران است که سال۱۱۴۳قمری به دستور نادرشاه افشار ساخته شده است. تندیس ویژه جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) بر مبنای تصویر جدید و بازسازی شده این بنای زیبا و تاریخی، طراحی و از سه وجه بالایی و قندیل، قسمت پایینی و سنگی و قسمت میانی تشکیل شده است.

در قسمت میانی تندیس، کاسه سقاخانه نیز با قابلیت افزودن گلاب و عطر به آن جانمایی شده است. تندیس ویژه سومین دوره جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) در ابعاد ۳۰سانتیمتر ارتفاع، ۱۲سانتیمتر قطر و از جنس رزین ساخته شده است.