خلیلی: باید از تمام ظرفیت مجموعه قضایی خراسان رضوی برای کاهش جرایم استفاده شود

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در جلسه‌ شورای قضایی و معاونان دادگستری استان گفت: برای کاهش جرایم و اصلاح مجرمان باید یک نگاه همه‌جانبه به منشأ بروز جرم داشته باشیم چراکه مؤلفه‌های مختلفی در این موضوع دخیل است و باید تمامی ظرفیت‌های مدیریتی و سازمانی در آن نقش داشته باشد.

رئیس شورای قضایی استان با تبیین بخشی از نظام‌نامه مدیریتی امیرالمومنین(ع) در نامه به مالک اشتر افزود: باطن و عمق کار ما باید برای خدا باشد و اینکه ما صرفاً وظایف اداری و سازمانی خود را انجام دهیم کافی نیست، ما باید طوری عمل کنیم که اثر فعالیت‌هایمان در سطح جامعه و در حل مسائل اجتماعی مشهود باشد.

{$sepehr_key_17403}

خلیلی با اشاره به نقش مؤثر مدیران و شیوه‌های مدیریتی در بروز مسائل و مشکلات اجتماعی گفت: برای پیداکردن ریشه بسیاری از مسائل و بروز مشکلات متعدد اجتماعی و اقتصادی باید به سراغ مسئله‌ ترک‌فعل مدیران برویم چراکه عدم انجام وظایف توسط آن‌ها مشکلات را به وجود آورده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سایه نظارت دستگاه قضایی در زمینه حسن اجرای وظایف قانونی همواره باید بر سر مدیران و مسئولان سنگینی کند و اقدامات و تصمیم‌گیری‌های آنان تحت نظارت دقیق مجموعه قضایی باشد.

گفتنی است در این جلسه محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و رؤسای سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در خراسان رضوی نیز به ارائه گزارش در مورد وقایع مهم پرداختند.