سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در مرکز ۱۳۷ خبر داد:
اجرایی شدن پروژه‌های طرح محله ما در ۱۰۵ محله مشهد
به گزارش شهرآرانیوز، رضا دانایی سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در حاشیه پاسخگویی مستقیم به تماس‌های شهروندان در مرکز ۱۳۷گفت: در سال جاری حدود یک میلیون ساعت آموزش توانمندسازی برای کودکان کار و زنان سرپرست خانوار برگزار شده است.
 وی اظهار داشت: در راستای ایجاد نشاط و شادابی در شهر و شهروندان، برنامه‌های متنوعی مانند بهار جان‌های ماه مبارک رمضان و تابستان بانشاط، در فضای باز شهری با استقبال خوب مردم برگزار شد که تلاش شد تا همه سلایق در این برنامه ها، مورد پوشش قرار گیرند.
وی افزود: در قالب همکاری با گروه‌های مردم نهاد، اجرای برنامه‌های متنوعی همچون مهارت آموزی و سایبان مهر، با هدف کاهش استرس و افزایش نشاط، در جهت پوشش همه اقشار مردمی به خصوص آن دسته از ساکنان شهر مشهد در مناطق پیرامونی و کم برخوردار که از امکانات کمتری در این حوزه برخوردار بوده اند در دستور کار قرار گرفت.
دانایی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در حوزه شورای اجتماعی محلات نیز گفت: در سال جاری در طرح محله ما، گروه‌های تسهیلگر دعوت به کار شدند که فاز اول این طرح در ۱۰۵ محله، تابستان سال جاری کلید خورد و فاز دوم هم از اسفند ماه کلید می‌خورد و تا اردیبهشت ماه پروژه‌ها به بهره برداری می‌رسد، در نظر داریم سال آینده در همه ۱۷۰ محله شهر مشهد، طرح محله ما اجرایی شود.
وی اذعان داشت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز، با رویکرد توجه ویژه به کودکان کار، کودک آزاری و زنان سرپرست خانوار، برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته است که مهمترین این برنامه‌ها با هدف توانمندسازی افراد تدوین شده است، آموزش، مشاوره، بازی و مهارت آموزی این افراد در دستور کار قرار داشته است که در همین راستا بیش از یک میلیون ساعت آموزش انجام شده است.
سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد عنوان کرد: با توجه به وجود افراد بی سرپناه، افزایش تعداد گرمخانه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته و علاوه بر مجموعه طلیعه زندگی معروف به خانه سبز، ۵ گرمخانه در نقاط مختلف شهر راه اندازی شد تا در شب‌های سرد افراد بی خانمان را اسکان داده و تغذیه نمایند.
از تعطیلی فرهنگسراها، قرائت خانه‌ها و کتابخانه‌های شهرداری تا ضدعفونی دوبار در روز گرمخانه‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا
دانایی در مورد اقدامات صورت گرفته جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نیز گفت: بسته‌های آموزشی را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، از طریق شورای اجتماعی محلات و مناطق ۱۳ گانه، در میان شهروندان توزیع نموده ایم و همچنین در نظر داریم آموزش‌هایی را از طریق گروه‌های مردم نهاد و شورای اجتماعی محلات در اختیار شهروندان قرار دهیم.
وی اضافه کرد: همچنین کلیه مراکزی که در آن‌ها اجتماعات عمومی صورت می‌گرفت اعم از فرهنگسراها، قرائت خانه ها، کتابخانه‌ها و اماکن ورزشی را فعلا تا اطلاع ثانوی به حالت تعطیل درآورده ایم، گرمخانه‌ها نیز هر روز دو مرتبه ضد عفونی می‌شود.