رشد مصرف انرژی همگام با رشد تولید ناخالص داخلی نبوده است
طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا توکلی‌زاده» در همایش توسعه صنعتی کشور در گرو اقتصاد و انرژی  که صبح امروز 26 مهرماه در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد تصریح کرد: الزامات بخش انرژی کشور در نیل به جهش صنعتی برگزار شد، اظهار داشت: بحران ناترازی در بخش انرژی از یارانه‌های پیدا و پنهانی نشات می‌گیرد که بعضا رویکرد توزیع آن‌ها با ضعف جدی، از منظر آینده‌نگری و عاقبت‌اندیشی مواجه است. آمارها این نکته را گواهی می‌کنند که رشد مصرف انرژی در کشور هم‌راستا با افزایش تولید ناخالص داخلی(GDP) نبوده وبا وجود استفاده گسترده از منابع انرژی در بخش‌های مختلف توسعه‌ای که انتظار می‌رفته و برنامه‌ریزی شده بوده، رقم نخورده است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضویی یادآورشد: نحوه توزیع غلط یارانه‌های پیدا و پنهان در بخش انرژی، عاملی برجسته در بحران ناترازی امروز کشور به شمار می‌آید. تا زمانی که برای این موضوع تدبیر لازم و اقدام موثر انجام نگیرد، آن تغییری که انتظار می‌کشیم، میسر نخواهد شد.

توکلی‌زاده خاطر نشان کرد: شاید امروز بخشی از جامعه در قبال ضرورت اصلاح یارانه‌های تخصیصی به این حوزه، عدم تمایل از خود نشان دهد اما زمانی که ترویج‌گری و توجیهات لازم انجام بگیرد و هزینه‌هایی که صرف جبران ناترازی انرژی می‌گردد، در بخش‌های اثرگذار اقتصادی سرمایه‌گذاری شود و نتایج آن بروز نماید، قطعا آحاد جامعه با این نگرش اصلاحی، همراه خواهند شد.

{$sepehr_key_17699}