از ٣٠ شهرستان خراسان رضوی، ١٣ شهرستان آمار بارندگی داشته‌اند (۲۹ مهر ١۴٠٢)
بیتا سخایی

آذر رضایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از روز گذشته شاهد ناپایداری‌های جوی در سطح استان بودیم که بیشترین وزش باد در شهرستان سرخس با ٧٢کیلومتر بر ساعت رخ داد.

وی افزود: همچنین از ٣٠شهرستان، ١٣شهرستان آمار بارندگی داشته‌اند. بیشترین بارندگی از ایستگاه‌های اصلی دانشگاه بینالود طرقبه ۶میلیمتر و ایستگاه فرودگاهی مشهد ۵میلیمتر بارش ثبت شده است.

رضایی‌پور تأکید کرد: با توجه به متفاوت بودن بارش‌ها از ایستگاه باران سنجش سطح شهر بیشتر بارش از منطقه پنجتن حدود ١١،٨میلیمتر و فرامرز عباسی ١١ میلیمتر و هدایت ١٠،۵ میلیمتر گزارش شده است.

{$sepehr_key_17953}

گفتنی است؛ هم اکنون از شهرستان‌های تربت حیدریه، کاشمر، درگز و سبزوار پدیده گرد و غبار و گردو خاک گزارش شده که تا ظهر امروز ادامه دارد.

لازم به ذکر است؛ به تدریج سامانه بارشی از استان خارج می‌شود و امروز وضعیت جوی استان پایدار خواهد شد و تا روز یکشنبه ادامه دارد. همچنین در نیمه شمالی بین ۴ تا ۶ درجه دما کاهش می‌یابد، اما فردا و روز سه‌شنبه روند افزایش دما را خواهیم داشت و روز دوشنبه به صورت موقت مجدد کاهش دما رخ خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ١٢ و ٢۶ درجه ثبت شده است و امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات با ۶درجه کاهش به ٢٠درجه و در خنک‌ترین ساعات بدون تغییر همان ١٢درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین روز گذشته قوچان با ٣درجه و شهرستان تایباد با دمای هوای ٣١درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی بوده‌اند.