۳۱ واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی در سال جاری احیا شد
طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز، جعفر فرشچی طوسی درخصوص راه‌اندازی دوباره واحد‌های صنعتی راکد استان افزود: ۳۱ واحد صنعتی راکد یا غیر فعال مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان در نیمه نخست امسال به چرخه تولید بازگشته است. کمبود نقدینگی و فقدان بازار و نیز مشکلات زیرساختی از بیشترین علل تعطیلی مجموعه‌های تولیدی بوده است.

وی بیان کرد: از این واحد‌های تولیدی احیا شده ۱۰ واحد غذایی، دارویی و بهداشتی، ۹ واحد شیمیایی، ۵ واحد فلزی، ۲ واحد سلولزی، ۲ واحد کانی غیرفلزی، ۲ واحد خدمات و نیز یک واحد نساجی است که در شهرک‌های صنعتی مشهد، چناران، کاویان، خیام، فریمان، کاشمر، بردسکن، سبزوار ۱، تربت حیدریه ۱ و تربت حیدریه۲ واقع شده‌اند.

{$sepehr_key_17994} 

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی اظهار کرد: احیای واحد‌های تعطیل، کمک بسیاری به رونق اقتصادی استان خواهد کرد و یکی از دغدغه‌های ما در نشست‌ها با مدیران واحد‌های صنعتی بررسی مسائل مختلف آن‌هاست که در کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون‌های حمایت قضایی نیز مطرح و رفع آن‌ها پیگیری می‌شود.

او عنوان کرد: با احیای این واحد‌های راکد، ۵۱۳میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته به چرخه تولید برگشته و برای ۷۲۴نفر اشتغال ایجاد شده است.

فرشچی در انتها با یادآوری حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از راه‌اندازی واحد‌های کوچک و متوسط افزود: برای ایجاد رونق بیشتر و هرچه بهتر درواحد‌های صنعتی و تولیدی استان، مشوق‌ها و دستورالعمل‌های سازمان به صورت برنامه‌ریزی شده در حال انجام است تا واحد‌ها از آن‌ها استفاده کنند.