اجرای پروژه طرح تقدم عابر پیاده و کاشت زیرسکیپ در تقاطع مجلسی و عبادی

به گزارش شهرآرانیوز، حجت فرقانی شهردار منطقه۳ مشهد از اصلاح هندسی و اجرای طرح تقدم عابر پیاده در تقاطع مجلسی و عبادی منطبق بر طرح مصوب سازمان حمل و نقل و ترافیک خبر داد.
وی بیان داشت: این طرح در راستای ارتقاء سطح فرهنگ ترافیکی، با هدف ایجاد انضباط حرکتی عابران و خودرو‌های سواری در مرحله نخست تقاطع‌های ذکر شده، به اجرا در آمد و امید است در روز‌های آتی شاهد اجرای آن در سایر تقاطع‌های منطقه باشیم.
وی ادامه داد: در این پروژه برای اولین بار در سطح منطقه از طرز کاشت زیرسکیپ به معنای کاشت گیاهانی که نیاز به آبیاری بسیار کمی دارند مانند گیاهان فرانکینیا و فیله آ استفاده شد.

شهردار منطقه ۳ افزود: باید با مدیریت صحیح و برنامه در حوزه مدیریت شهری و مهندسی ترافیک، به دنبال تردد آسان و ایمن باشیم تا با اجرای پروژه حق تقدم عابر پیاده در آرام‌سازی ترافیک و کاهش ترافیک و آلودگی‌های صوتی و زیست محیطی گام برداریم.
فرقانی اهداف اجرای این پروژه را افزایش ایمنی عبور عرضی عابرین پیاده؛ افزایش سطح فرهنگ عابرین پیاده و استفاده از محل‌های مشخص شده و شاخص کردن محل عبور عابر پباده برای رانندگان دانست و افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه ۱ میلیارد و ششصد میلیون ریال بوده است.
 
تلاش ما، اتمام پروژه‌های عمرانی، زودتر از موعد مقرر است.
شهردار منطقه ۳ مشهد گفت: تلاش ما بر این است که تمام پروه‌های عمرانی و ترافیکی خصوصا پروژه‌های مهم و اثرگذار را با سرعت بیشتر اجرا کنیم و زودتر از موعد مقرر تقدیم شهروندان نماییم و در این راستا سه پروژه ترافیکی زودتر از موعد انجام شد.

وی گفت: اجرای طولانی مدت پروژه‌ها مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد میکند و همواره رفاه شهروندان در دستور کار شهرداری میباشد و در همین راستا یکی از کار‌های خوبی که امسال شاهد تحقق آن هستیم اتمام پروژه‌های عمرانی و ترافیکی منطقه زودتر از موعد قرر میباشد.

فرقانی افزود: از جمله پروژه‌های ترافیکی که زودتر از موعد انجام شده است میتوان به پروژه تعمیرات اساسی تجهیزات ایمنی و هدایت ترافیکی در سطح منطقه، پروژه مرمت گذرگاه‌های همسطح عابر پیاده در سطح منطقه و پروزه نصب تجهیزات ایمنی و هدایت ترافیکی در خیابان‌های شیخ صدوق، یوسف زاده، مهر مادر و بلوار مهرگان با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ششصد میلیون ریال نام برد که به طور متوسط حدود یک ماه زودتر انجام شده است.

شهردار منطقه۳ اظهار کرد:در طرح استقبال از بهار اجرای کلیه پروژه‌ها با بالاترین سرعت و کیفیت در حال اجراست و امیدواریم با اتمام هر چه سریعتر کار‌ها رضایت شهروندان محترم منطقه را کسب نماییم.