وضعیت جوی در خراسان رضوی ناپایدار است | اواخر هفتۀ بارانی در مشهد (٣٠ مهر ١۴٠٢)
بیتا سخایی

آذر رضایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از امروز بعدازظهر در نواحی بادخیز به ویژه مناطق شرقی افزایش سرعت وزش باد با احتمال گردوخاک و در نواحی شمالی افزایش ابرناکی و در نوار شمالی احتمال بارش پراکنده باران را خواهیم داشت.

وی افزود: از فردا تا روز سه‌شنبه وضعیت جوی استان نسبتاً پایدار خواهد بود و از روز چهارشنبه وضعیت جوی استان ناپایدار می‌شود و شاهد افزایش ابرناکی، سرعت وزش باد و در نیمه جنوبی استان بارندگی خواهیم داشت.

به گفته وی امروز در برخی ساعات در مشهد افزایش گردوخاک و گرد و غبار را خواهیم داشت و فردا شاهد افزایش ابرناکی خواهیم بود و اواخر هفته منتظر بارش‌های رگباری در این کلانشهر خواهیم بود.

{$sepehr_key_18136}

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ٩ و ٢٠ درجه ثبت شده است و امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٢۶درجه و در سردترین ساعات به ١١درجه برسد. هم اکنون دمای این کلانشهر ٢٢ درجه است.

وی اضافه کرد: همچنین روز گذشته قوچان با ۴درجه و شهرستان مه‌ولات با دمای هوای ٢٧ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی بوده‌اند. بیشترین وزش باد از تربت حیدریه ٣٢کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.