آخرین خبر‌ها از احیای عمره مفرده| نمایندگان ایران راهی عربستان می‌شوند

به گزارش شهرآرانیوز، در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اشاره به مذاکرات انجام شده در شورای عالی حج در خصوص سفر‌های زیارتی اعلام شد که نمایندگان کمیته‌های سازمان حج و زیارت جهت انعقاد قرارداد در حوزه‌های مختلف به زودی به کشور میزبان اعزام خواهند شد.

دراین نشست که امروز به ریاست حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه درامورحج و زیارت برگزار شد، سید عباس حسینی رئیس و حمید رهبری فر معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت از بحث‌ها و مذاکرات انجام شده در جلسه اخیر شورای عالی حج گزارش دادند و افزودند: رئیس کل بانک مرکزی قول داده که برای شروع سفر‌های عمره بخشی از ارز مورد نیاز این سفر‌ها را اختصاص دهد.

حسینی گفت: درمورد هزینه بلیت هواپیما نیز قرار شد رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نرخ تمام شده را با سود معقول اعلام کند و بر اساس آن قرارداد با شرکت‌های هواپیمایی منعقد خواهد شد.

وی همچنین از نتایج برگزاری جلسات قیمت گذاری سفر‌های عمره گزارش داد و گفت: با اعلام نهایی نرخ ارز و هواپیمایی و کارشناسی‌های انجام شده در خصوص انعقاد قرارداد در حوزه‌های مختلف می‌توان روند ثبت نام و زمانبندی برای اعزام زائران به کشور میزبان را عملیاتی کرد.

سرپرست حجاج ایرانی نیز با اشاره به اینکه مردم به هنگام ثبت نام برای سفر‌های حج و عمره در واقع بخشی ازهزینه سفر خود را پرداخته اند، تصریح کرد: مسئولان نظام در زمان تصمیم گیری در خصوص نرخ ارز باید درباره این مهم تدبیرنمایند و به نحوی عمل شود که حقوق زائر درصف انتظارنیز حفظ گردد.

درادامه این نشست حسین اسماعیلی مدیردفتر نظارت و بازرسی حوزه نمایندگی، ولی فقیه در امور حج و زیارت در مورد ساختار نیروی انسانی در آشپزخانه‌های مرکزی در حج ۱۴۰۲، گفت: مقایسه نشان می‌دهد که تعداد عوامل در آشپزخانه‌های مرکزی مکه و مدینه درحج امسال نسبت به سال ۱۳۹۸ چهل و چهار نفر کاهش و سرانه نسبت خادم به زائر نیز از ۲۶۳ نفر به ۳۰۴ نفر افزایش یافته است و این اتفاق با رعایت شاخص‌های مهم و تاثیرگذار در کیفیت ارائه خدمات صورت گرفته است.

بر پایه این گزارش، در ابتدای این نشست نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت، ضمن تبریک ولادت امام عسکری (ع) با اشاره به همراهی آمریکا با رژیم جنایتکار اسرائیل در کشتار مردم بی دفاع و مظلوم غزه و ایستادن در کنار جلاد‌ها اظهار داشت: همه آزادگان جهان از آنچه نسبت به مردم بی دفاع فلسطین رخ می‌دهد آزرده خاطر هستند و مسلمان و غیرمسلمان از این جنایت‌ها ناراحتند و از آن ابراز انزجار می‌نمایند.

حجت الاسلام نواب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص غیرقابل ترمیم بودن شکست عملیات طوفان الاقصی افزود: دنیا پرستان و دنیا خواهان که فکر می‌کنند ماندگار خواهند ماند، بدانند که به پاسخگویی درمورد جنایات و اعمال زشت شان نزدیکتر شده اند و نمی‌توانند این جام شکسته و آبروی رفته را ترمیم کنند.

منبع: ایرنا

{$sepehr_key_18424}