نجات از غرق شدن زیر سطح ۲ میلیون واحدی | آخرین وضعیت بازار بورس (سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۲)
مریم ذوالفقاری منظری

به گزارش شهرآرانیوز؛ سطح ۲ میلیون واحدی به قدری برای مسئولان تالار شیشه‌ای و سرمایه گذاران حساس شده که امروز با چنگ و دندان حفظ شد.

شاخص کل بورس پایان وقت معاملات امروز ۳ آبان ماه ۱۴۰۲ را با رشد ۱۷۳۳ واحدی به پایان رساند و در آخرین روز معاملاتی هفته در سطح ۲ میلیون و ۲ واحد آرام گرفت تا با هیجانی مضاعف هفته جدید را آغاز کند.

آنطور که کارشناسان معتقدند احتمال ریزش بازار بسیار کم است و برگشت به روز‌های سبز بازار دور از انتظار نیست. در شرایط فعلی تنها نقطه اتکا برای روشن شدن چراغ سبز بازار، شاخص ساز‌ها هستند که برای پیدا کردن بهترین آن‌ها باید به سراغ گزارش‌های ۶ ماهه این نماد‌ها رفت.

کارشناسان همچنین معتقدند با این حال بورس همچنان ارزنده است و امکان رشد دارد، اما نمی‌توان علت خاصی از بی مهری دولتمردان به این بازار دو سر برد را داشت.

{$sepehr_key_18738}

نگاهی به نمای کلی بازار نیز نشان می‌دهد که در وقت معاملاتی امروز بازار حدود ۶۲ درصد نماد‌ها در محدوده منفی معامله شدند. ارزش معاملات بازار بورس در پایان معاملات نیز به حدود ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید.

حقوقی‌ها امروز ۲۷۰ میلیارد تومان از سهام حقیقی‌ها را هم خریدند.

«حکشتی» با ۸۴۷ واحد بیشترین تاثیر منفی و «فولاد» با ۶۹۱ واحد و «بوعلی» با ۶۶۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را داشتند.