اولویت بسیج اصناف، توانمند‌سازی واحد‌های صنفی تولیدی است
رضا نوایی

به گزارش شهرآرانیوز، غلامرضا حسن‌پور در همایش گردهمایی روسای اتاق اصناف، روسای سازمان‌های بسیج اصناف و هیئت‌های اندیشه‌ورز استان‌های سراسر کشور که صبح روز چهارشنبه ۳ آبان ماه، در سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، بیان کرد: در آیه ۴۱ سوره مبارک شورا آمده به کسانی که پس از ستم دیدنشان، به حکم حق و برابر اسلام در مقام انتقام برایند، ایرادی بر آنان نیست. در آیه بعدی نیز می‌فرماید ایراد و محکومیت فقط متوجه کسانی است که به مردم ستم روا می‌دارند و به ناحق سرکشی می‌کنند. ما سرکش‌تر از رژیم صهیونیستی در دنیا نداریم.

وی ادامه داد: در اتفاقات غزه نزدیک به ۶ هزار نفر شهید شدند که نزدیک به ۴ هزار نفر آن‌ها زن و کودک هستند. در سال ۱۳۶۱ وقتی به اردوگاه صبرا و شتیلا حمله کردند، طی سه روز ۶ هزار نفر را کشتند. این موضوع از سمت اسرائیل عجیب و جدید نیست. عملیات طوفان الاقصی تمام حصار‌های اطراف غزه را شکست و آبروی نداشته اسرائیل را ریخت.

وی درخصوص برنامه‌های اولویت‌دار بسیج اصناف گفت: توانمندسازی واحد‌های صنفی تولیدی در امر صادرات یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ماست. ما ۶۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی داریم که در تولید یا فروش مشکل دارند و این‌ها را باید شناسایی کرده و به بازار‌های دنیا وصل کنیم. عراق کشوری با ظرفیت بالاست و حالا در بغداد مجموعه‌ای آماده شده تا واحد‌های صنفی در عراق بتوانند محصولاتشان را عرضه کنند. این طرحی کاملا عملیاتی است و اگر بتواینم در بغداد جای پای خود را باز کنیم، در بقیه کشور‌ها هم می‌توانیم.

مسول سازمان بسیج اصناف افزود: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اولویت بعدی ماست.

حسن‌پور توسعه گروه‌های جهادی تخصصی فنی را دیگر اولویت بسیج اصناف معرفی کرد و گفت: نزدیک به ۶۰۰ هزار گروه جهادی تخصصی در روستا و حاشیه شهر‌ها وجود دارند که گاهی با مراجعه به منازل مردم، نیاز‌های آن‌ها را بررسی می‌کنند و به بازار مراجعه کرده تا اصناف نیاز‌های مردم را برطرف کنند و گروه‌های جهادی اصناف به سمت منطقه حرکت کنند.

{$sepehr_key_18754} 

وی افزود: بحث حجاب در بازار نیز از اولویت‌های ماست. در این مسئله مردم باید پای کار باشند و برخی شرایط این‌ها در شان بازار نیست. همچنین توقع داریم هر اتحادیه، یک ستاد مشارکت حداکثری در انتخابات داشته و به صورت پررنگ در انتخابات حاضر شود.
حسن‌پور با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) گفت: از شما بازاریان توقع داریم در برهه‌های حساس سنگر‌های اقتصادی را حفظ و فتح کنید. این بزرگ‌ترین انتظار ما از اصناف است.

در ادامه این مراسم پس از آن تفاهم‌نامه فقه بازار میان اتاق اصناف ایران و بسیج اصناف امضا شد و همچنین از خانواده شهدای اصناف نیز تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است، این گردهمایی با حضور حدود ۴۰۰ نفر از اعضای اصناف و اتحادیه‌ها از سراسر کشور به مدت دو روز در مشهد برگزار شد.