افزایش ابرناکی و وزش باد شدید در خراسان رضوی از فردا (۸ آبان‌ماه ١۴٠٢)
بیتا سخایی

زهرا آهنگر زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز جوی پایدار در سطح استان برقرار است این شرایط تا ظهر فردا ادامه دارد. 

وی افزود: اما از عصر فردا شاهد افزایش ابرناکی و سرعت وزش باد در سطح استان هستیم و تا روز سه‌شنبه در مناطقی از شمال، نیمه شرقی و بخش‌هایی از استان شاهد وزش باد شدید توأم با گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا خواهیم بود و احتمال انتقال ذرات گرد و غبار به سایر نقاط از جمله مشهد مقدس وجود دارد. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین احتمال بارش‌های پراکنده باران به‌ویژه در ارتفاعات شمالی استان دور از انتظار نیست.

{$sepehr_key_19331}

وی تأکید کرد: کاهش محسوس دما از روز سه‌شنبه رخ خواهد داد به گونه‌ای که در مناطق سردسیر و مستعد نیمه شمالی و شرقی استان دما به صفر و دو درجه زیر صفر برسد و این روند تا صبح روز پنجشنبه ادامه دارد.

وزش باد شدید در مشهد از اواسط هفته  

به گفته وی از اواخر وقت فردا و در روز سه‌شنبه افزایش ابرناکی و سرعت وزش باد رخ خواهد داد، به گونه‌ای که روز سه‌شنبه بر شدت و سرعت وزش باد افزوده خواهد شد و شاهد گردوغبار در این کلانشهر خواهیم بود. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ١٣ و ٣٠ درجه ثبت شده است و امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات ٢٨درجه و در سردترین ساعات ١٣درجه خواهد بود . 

وی اضافه کرد: همچنین روز گذشته قوچان با ۵درجه و شهرستان‌ سرخس با دمای هوای ٣۴درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند. بیشترین وزش باد از شهرستان‌های تربت حیدریه و فریمان ۴٣ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.