ماجرای بیلبوردهای انتقال پارک ملت به شهرک شهید رجایی در مشهد چیست؟ + عکس و جزئیات

به گزارش شهرآرانیوز، از صبح امروز (دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲) بیلبورد‌هایی در شهر مشهد نصب شده که روی آن این جمله نقش بسته است: "انتقال پارک ملت به شهرک شهید رجایی! ". اما ماجرای این بیلبوردها چیست؟

پارک ۷۳ هکتاری را می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین بوستان شهری مشهد محسوب کرد که قرار است در آینده‌ای نزدیک در اختیار زائران و مجاوران بارگاه رضوی قرار گیرد. این بوستان در منطقه کم‌برخوردار شهرک شهید رجایی واقع شده است و با ساخت آن فرصتی برای اتصال و ارتباط متن و حاشیه شهر ایجاد می‌شود.

از همین‌رو با طراحی خاصی که برای این پارک انجام شده است، هشت باغ شامل باغ‌شهر، باغ ایرانی، باغ کتاب، باغ بازی، باغ بانوان، باغ سلامت، باغ رویش و باغ ورزش میزبان مردم خواهد بود.

براساس برنامه‌ریزی‌ها حلقه ۱۳ هکتاری پارک ۷۳ هکتاری شامل مسیر پیاده‌روی، مسیر دوچرخه و مسیر آسفالت با عرض ۱۰ متر تا پایان امسال آماده بهره‌برداری خواهد بود.

این پارک شامل هشت باغ است که طبق اولویت‌ها در سال آینده ساخت باغ بانوان و باغ ورزش در دستور کار است. باغ ورزش شامل زمین‌های ورزشی روباز و باغ بانوان فضایی محصور شده برای ورزش و فعالیت‌های بانوان است.

همچنین یکی دیگر از اولویت‌های مدنظر شهردار مشهدمقدس برای بوستان ۷۳هکتاری باغ‌بازی شامل شهربازی است که در این‌باره حوزه اقتصادی شهرداری برای گرفتن سرمایه‌گذار فعال خواهد بود.

{$sepehr_key_20114}