سازمان ملل متحد: ۱۲ هزار مهاجر افغانستانی در ۲۴ ساعت گذشته از پاکستان به کشورشان بازگشته‌اند

به گزارش شهرآرانیوز؛ امروز اول نوامبر مهلت تعیین شده مقامات پاکستانی برای خروج داوطلبانه همه مهاجران خارجی که مدارک اقامتی معتبر در خاک پاکستان ندارند به پایان رسید.

از صبح امروز اول نوامبر اخراج این مهاجران که ۱.۷ نفر آن‌ها پناهجویان افغانستان هستند، آغاز شده است.

سازمان ملل متحد تخمین زده است که بیشتر از دو میلیون پناهنده افغانستانی در پاکستان حضور دارد که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ در این کشور ثبت شده است.

پس از اینکه طالبان در سال ۲۰۲۱ قدرت را در افغانستان به دست گرفتند، بین ۶۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار افغانستانی وارد پاکستان شدند. برخی از آن‌ها ویزای پاکستان داشتند که اکنون منقضی شده است.

در همین حال، سفارت طالبان در پاکستان گفته است که وضعیت بازگشت‌کنندگان افغانستانی که از طریق گذرگاه تورخم و چمن وارد کشور می‌شوند، نگران‌کننده است.

این سفارت روز چهارشنبه، ۱۰ آبان با نشر خبرنامه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس گفته است که به شدت نگران چالش‌های ناشی از سیاست اعلام شده اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی از پاکستان است.

سفارت طالبان در پاکستان افزوده است که در نتیجه این سیاست، مافیایی در پاکستان ایجاد شده است که از پناهجویان افغانستانی اخاذی می‌کنند و به بهانه‌های مختلف آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

{$sepehr_key_20031}