نمایشگاه کامپیوتر، شهر هوشمند و کسب‌وکار؛ راهی برای برقراری ارتباط + فیلم
نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، در اولین روز از بيست‌وسومين نمايشگاه بين‌المللی كامپيوتر، دهمين نمايشگاه تخصصی شهر هوشمند و چهارمين نمايشگاه تخصصی توسعه كسب‌وكار و فرانچايز به سراغ غرفه‌داران رفتیم تا نظر آن‌ها در خصوص نمایشگاه و تاثیر برگزاری آن بر کسب‌وکارشان را جویا شویم. 

{$sepehr_media_873788_640_360}

یکی از غرفه‌داران که در حوزه لوازم جانبی موبایل فعالیت دارد، اظهار می‌کند: ما سال‌های گذشته نیز در نمایشگاه شرکت کردیم. شرکت در نمایشگاه در این سال‌ها نه تنها در فروش مفید بوده، بلکه موجب ایجاد آشنایی نیز شده است.

وی می‌افزاید: ثمره شرکت در این نمایشگاه در روزهای آینده قابل مشاهده است و می‌توانیم همکارانی را در سطح شهر پیدا کردیم. امسال کیفیت نمایشگاه بسیار خوب شده اما قبلا غرفه‌داران بیشتری شرکت می‌کردند.

مسئول یکی دیگر از غرفه‌ها در حوزه لوازم جانبی کامپیوتر عنوان می‌کند: دومین بار است که در این نمایشگاه شرکت می‌کنم. حضور در نمایشگاه روی فروش تاثیر داشته و همکاری‌های زیادی شکل می‌گیرد که موجب می‌شود محصولات ما بیشتر دیده شود. 

مسئول غرفه تسکو گیم که اولین بار است در مشهد غرفه دارد، تصریح می‌کند: ما در نمایشگاه افراد بیشتری می‌بینیم و می‌توانیم بازار خود را بیشتر بشناسیم. همچنین می‌توانیم ارتباطاتی برای حل مشکل و پیشرفت کار برقرار کنیم. نتیجه در کیفیت کار و توسعه کسب‌وکار قابل مشاهده است.

مسئول غرفه دیگری که فروش لوازم جانبی موبایل را دارد، می‌گوید: امسال فضای رقابتی در نمایشگاه بیشتر از سال‌های قبل بوده و رقبای جدیدی حضور دارند. فضای عمومی و جو نمایشگاه برای جذب مخاطب هنوز جای کار دارد و می‌توانند در تبلیغات و جذب مشتری در سطح شهر یا فضای مجازی بیشتر کار کنند.

وی ادامه می‌دهد: تاکنون شهرداری و نمایشگاه در فضاسازی خوب عمل کردند. این نمایشگاه بیشتر نمایش فناوری و کالاها است، فروش زیاد نیست و بیشتر مخاطب را برای فعالیت‌های دیگر جذب می‌کنند. 

مسئول غرفه گروه نرم‌افزاری محک بیان می‌کند: محک یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های نرم‌افزار مالی و حسابداری در سطح کشور است که برای بیش از ۲۰۰ گروه شغلی سولوشن و حدود ۲۵۰ نماینده در سراسر کشور داریم. امسال این دومین نمایشگاه ما بعد از تهران است.

وی اضافه می‌کند: استقبال برای شروع کار خوب بوده و در روزهای آینده نیز استقبال بهتر خواهد بود. حضور در این نمایشگاه فرهنگ‌سازی استفاده از محصولات حسابداری بوده و برای آشنایی و ارتباط با غرفه‌داران دیگر اثرگذار است.

مرتضی عطایی‌نژاد، مدیرعامل مرکز نوآوری ‌‌کارآفرینی تک اظهار می‌کند: ما ۱۴ سال است که در عرصه تجاری‌سازی فناوری فعالیت می‌کنیم. برای تجاری‌سازی در ابتدا مالکیت فکری مهم است؛ یعنی صاحب ایده، ایده خود را حفاظت کند. مرحله بعدی تبدیل ایده به نوآوری و تبدیل ثروت است. در این قسمت مدلی نیاز بوده که با خدمات کارآفرینی کمک می‌کنیم مدل و طرحی قابل توجیه استخراج شود. مرحله بعدی اجرایی شدن طرح است.

وی بیان می‌کند: ما سال‌ها نوآوران و مخترعان را وادار کردیم که خودشان کسب‌وکار راه بیندازند، در حالی که کارآفرین نبودند و شکست خوردند. راهبردی را در عرصه تجاری‌سازی فناوری دنبال می‌کنیم که اتصال برقرار کردن بین صنایع و سازمان‌ها با افراد خلاق ‌‌نوآور است.

عطایی‌نژاد خاطرنشان می‌کند: یکی از کارهای ما ارزش‌گذاری است که کمک می‌کنیم تعامل بین تیم‌های فناور و نوآور با شرکت‌های بزرگ‌تر برقرار شود. در این ۱۴ سال بیش از ۲۵ هزار نفر یا شرکت از خدمات مجموعه استفاده کردند که ۶۰ درصد آن‌ها خارج از شهر مشهد بودند.

{$sepehr_key_20064}