دستورالعمل جبران عقب افتادگی درسی دانش آموزان به مدارس ابلاغ می‌شود
به گزارش شهرآرانیوز، رضا صابری تولایی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آنچه بایستی در برنامه درسی رسمی ملی، به عنوان یکی از مهمترین زیرنظام‌های سند تحول بنیادین و فصل مشترک همه متولیان آموزش و پرورش مد نظر قرار گیرد رعایت تقویم زمانبندی آموزشی ست، تقویمی که فارغ از فعالیت‌های فوق برنامه، حاصل تقسیم محتوای معین کتب درسی بر روز‌ها و هفته‌های فعال سال تحصیلی است.
وی ادامه داد: واضح است که تعطیلات مدارس بیش از میزان پیش بینی شده در این برنامه میتواند فرایند آموزش و پرورش را با مشکل جدی مواجه نماید.
وی گفت: خوشبختانه، باهمت مدیران محترم مدارس و متولیان یاددهی یادگیری به ویژه دبیران محترم، میتوان با بهره گیری از توانمندی و روزآمدی مهارت بسیاری از دانش آموزان در حوزه it و فضا و امکانات تحت وب و مجازی که به سهولت در دسترس همگان قرار دارد به عنوان یک فرصت و موقعیت مناسب یادگیری در ساعات خارج از برنامه درسی رسمی مدارس اقدامات مؤثری تدبیر نمود.
وی یادآور شد:جهت مدیریت زمان و جبران عقب افتادگی درسی دانش آموزان با توجه به شرایط موجود به ادارات و مدارس استان ابلاغ می‌شود.
وی ادامه داد: از اولیاء محترم دانش آموزان نیز، انتظار دارد در اجرای هرچه کیفی‌تر این موارد با مدیران مدارس و دبیران محترم همکاری وهماهنگی نمایند.
وی یادآور شد:مدارس نیز می‌توانند نتیجه فعالیت و عملکرد مفید دانش آموزان را به عنوان نمرات مستمر دروس لحاظ نمایند.