«به هنرمندان دارای معلولیت تسهیلات ارزان و قرض‌الحسنه می‌دهیم»

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمدرضا فرزین در آیین افتتاح این جشنواره گفت: بسترهای حمایت از آثار و تولیدات هنرمندان معلول برتر در این جشنواره توسط بانک مرکزی و شبکه بانکی فراهم است.

رئیس‌کل بانک مرکزی، همچنین، با اشاره به آثار حاضر در این جشنواره، تصریح کرد: روح بزرگ هنرمندان معلول در آثار هنری این عزیزان کاملا هویداست و حمایت از این آثار و تولیدات یکی از وظایف و محورهای مسئولیت‌ اجتماعی شبکه بانکی کشور است.

دکتر فرزین، همچنین، با اشاره به پرداخت وام خوداشتغالی به هنرمندان برای حمایت از آنان و شناسایی استعدادهای موجود در این بخش، تأکید کرد: بانک مرکزی، با همکاری شبکه بانکی و در تعامل با دستگاه‌های متولی، این آمادگی را دارد تا از طریق اعطای تسهیلات ارزان و قرض‌الحسنه به هنرمندان دارای معلولیت از آنان حمایت کند.

سومین جشنواره بین‌المللی همام از ۱۱ آبان‌ماه در مؤسسه صبای فرهنگستان هنر افتتاح شده و به‌مدت هفت روز، تا ۱۷ آبان، ادامه خواهد یافت.

امسال، در کنار هنرهای تجسمی و موسیقی، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی هم به جشنواره اضافه شده است و ۴۰درصد ظرفیت جشنواره به صنایع‌دستی اختصاص یافته است و از بین آثار ارسالی ۱۱ کشور و ۲۷ استان ۸۰۰ اثر در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی به نمایشگاه راه پیدا کرده‌اند.

منبع: برنا

{$sepehr_key_20272}