باد بهاری بورس در فصل پاییز | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲)
مریم ذوالفقاری منظری

به گزارش شهرآرانیوز، بازار‌های مالی در دنیا هفته گذشته به‌خاطر سخنرانی پایان هفته سیدحسن نصرالله، خود را برای یک جنگ تمام عیار آماده می‌کردند، اما درست یک روز پس از سخنرانی رهبر مقاومت لبنان و اعلام مواضع کشورش در جنگ غزه و دست نگه داشتن قوای حزب‌الله در این شرایط نفس راحتی کشیدند.

بازار سهام ایران نیز در حالی که هفته گذشته هفته‌ای پر التهاب را پشت سر گذاشته بود، اما امروز و در اولین روز کاری هفته با رشد بیش از ۲۸هزار واحدی بیش از پیش به مرز ۲میلیون واحد نزدیک شد.

شاخص هم وزن نیز با افزایش ۱.۹۳درصدی به سطح ۶۷۳هزار و ۴واحدی و شاخص فرابورس با رشد ۳۷۴واحدی به ۲۴هزار و ۴۳۸واحد رسید.

نکته قابل تأمل و امیدوارکننده دیگر امروز عبور ارزش معاملات خرد از ۴هزارمیلیارد تومان بود و حقیقی‌ها در زمان معاملات ۱۷۲میلیارد تومان از سهام حقوقی‌ها را از آن خود کردند.

{$sepehr_key_20411}

امروز همچنین ۷۶درصد نماد‌ها در محدوده مثبت معامله شد. در بین نماد‌های امروز «فولاد» با ۳۶۸۵واحد، «فملی» با ۱۷۲۷واحد و «شپنا» با ۱۳۰۷واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

با این شرایط برای فردا به‌نظر می‌رسد با کاهش ترس سهام‌داران در صورت آرامش نسبی منطقه، فردا نیز بازار روند امروز را تا حدودی طی کند. همچنین به‌نظر می‌رسد جریان ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت تداوم داشته باشد.