کشف یک واحد تولیدی غیرمجاز مواد شوینده در حاشیه شهر مشهد+ فیلم
مائده مومن حقیقی

بخشعلی بیاتی در حاشیه شناسایی و پلمپ یک کارگاه متقلب تولید و عرضه مواد شوینده بهداشتی در گفتگو با شهرآرانیوز، اظهار کرد: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر اینکه برخی از کالا‌های شوینده در سطح شهر مشهد به صورت تقلبی در فروشگاه‌های عمدتا کم برخوردار عرضه می‌شود، بازرسی و نظارت اقدامات اولیه انجام و کارگاهی در حاشیه شهر مشهد در محور جاده کلات شناسایی شد.

{$sepehr_media_876668_640_360}

وی افزود: در این واحد فرد نسبت به تولید و عرضه مواد شوینده پودر ماشین لباسشویی، مایع لباسشویی، مایع ظرفشویی، شامپو و پودر دستی تقلبی اقدام کرده بود. متاسفانه برند‌های معروف میان مردم را با جزئیات دقیق تولید و به عرضه آن پرداخته است. نوع بسته‌بندی با اصل آن شباهت بسیاری دارد و قابل تمیز نیست، لذا از مردم خواهشمندیم از مراکز معتبر خرید کرده و در خرید خود دقت کنند.

معاون بازرسی و حمایت از امور مصرف کنندگان اداره کل صمت خراسان رضوی ادامه داد: این متخلف پودر صنعتی که مصرف صنعتی داشته و نباید در ماشین لباسشویی استفاده شود را با ۳۰ تا ۴۰ درصد نمک ترکیب و عرضه کرده که حدود یک چهارم قیمت اصلی برای وی هزینه در برداشته است.

بیاتی در خصوص مواد مربوط به مواد شوینده دستشویی و ظرفشویی، بیان کرد: متاسفانه در این شوینده های تقلبی از مواد صنعتی استفاده شده که نباید مورد استفاده خانوار یا حتی تماس با پوست قرار می‌گرفته است.

او در ادامه گفت: فرد متقلب متواری است و نیروی انتظامی نسبت به تعقیب این فرد اقدام کرده‌است.

معاون بازرسی و حمایت از امور مصرف کنندگان اداره کل صمت خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه نظارت و بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان، واحد مبارزه با کالای تقلبی فعال است و بررسی‌های لازم همواره انجام می‌شود. شهروندان نیز در صورت اطلاع از چنین کارگاه‌هایی با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.

{$sepehr_key_20744}