چند دستور خانگی برای پیشگیری از کرونا
ماده ضدعفونی‌کننده را در خانه تهیه کنید
زهره صدیقی  با دستور تهیه یک ترکیب ضدعفونی‌کننده خانگی افزود: برای تهیه نیم لیتر  محلول ضدعفونی‌کننده، ژل آلوئه‌ورا را در مخلوط کن بریزید تا کاملا ترکیب شود. بهتر است از خود گیاه جدا کرده‌باشید و تازه باشد. سپس یک سوم الکل و دوسوم آب را به آن اضافه کنید.  سپس ۱۰ قطره اسانس اسطوخودوس، ۱۰ قطره اسانس گل‌سرخ و  ۱۰ قطره روغن مورینگا به ترکیب اضافه کنید. برای این حجم از محلول ۵ قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم نیاز است.
وی ادامه‌داد: مواد باید به سرعت و به مدت ۳۰ ثانیه و قبل از آلوده‌شدن در فضای محیط آماده شوند. محلول را در بطری دربسته بریزید و روی دست اسپری کنید. اگر قرار باشد برای سطوح از آن استفاده‌کنید نیازی به اسانس‌ها و روغن جوانه‌گندم نیست.
صدیقی اضافه‌کرد: برای تهیه محلول ضدعفونی‌کننده سطوح می‌توانید یک‌سوم الکل و دوسوم آب  را در قوطی اسپری ریخته و روی جاکفشی قراردهید که زمان ورود به منزل   بیرون کفش‌ها را ضدعفونی کنید. همچنین  یک قوطی اسپری از همین محلول را در خودرو بگذارید و دستگیره‌ها و فرمان را با آن ضدعفونی کنید.
 
 
دودکردن و خطر مبتلاشدن به ویروس
این آروماتراپ با هشدار نسبت به دودکردن موادی همچون اسپند یا عنبرنساء اظهارداشت: دودکردن یک روش اشتباه در از بین‌بردن ویروس است، زیرا ویروس کرونا یک ویروس چرب است و روی مخاط بینی می‌نشیند.از طرف دیگر دودکردن باعث بی‌اثرشدن مژک‌های بینی می‌شود و محیط برای جذب ویروس‌ها فراهم‌خواهدشد.
 
محلول گلودرد خانگی غرغره کنید
صدیقی با اشاره به  روش دیگری برای حفظ سلامت بدن اضافه کرد: همه افراد چه آن‌ها که  سرفه خشک یا خلط‌دار دارند و حتی افراد معمولی می‌توانند از این دستور استفاده کنند. برای یک لیوان آب‌گرم یک سوم قاشق چای‌خوری زردچوبه و  دو سوم قاشق چای‌خوری نمک بریزید که بهتراست نمک دریا باشد. این ترکیب را در روشویی خانه بگذارید و دست‌کم یکبار تا حداکثر سه بار در روز غرغره کنید. کورکومین موجود در زردچوبه،  التهاب گلو را کم‌کرده و برای حفظ سلامتی بسیار مفید است.
 
با دمنوش  و اسانس خود را آرام کنید
صدیقی با اشاره به یک روش مفید در آرامبخشی و کاهش استرس گفت: اسانس اسطوخودوس، گل رز و ریحان برای آرامش بسیار توصیه می‌شود. همچنین خوردن سبزیجات و به خصوص ریحان و جعفری برای رقیق‌کردن خون بسیار موثر است.
وی همچنین یادآورشد: خوردن دمنوش‌های آرامبخش از ترکیبات گیاه بهارنارنج، گل همیشه‌بهار به‌لیمو و موارد اینچنینی می‌تواند به آرام‌سازی روح کمک کند. خاصیت دمنوش‌ها یکی به دلیل طبع گرم و دیگری مصرف به عنوان نوشیدنی گرم است. دراین روز‌ها به شدت توصیه می‌کنم مصرف مایعات داغ را در برنامه روزانه قراردهید که ویروس‌را در خود حل، وارد معده کرده و دفع می‌کند..
 
لحظه به لحظه آب گرم بنوشید  
صدیقی با یادآوری اینکه ویروس کرونا بر روی گلوی خشک می‌نشنید، افزود: نباید اجازه بدهید گلویتان خشک باشد، زیرا ویروس وارد مری و سپس ریه شده و شخص را مبتلا می‌کند. توصیه اکید این است که همراه خود آب گرم داشته‌باشید و مدام گلو را خیس کنید.
 
روغن بنفشه داخل بینی بچکانید
این کارشناس ارشد گیاهان دارویی به یکی دیگر از روش‌های درمان با گیاهان اضافه کرده و تاکیدکرد:  می‌توانید از روغن بنفشه استفاده کنید به این ترتیب که از روغن بنفشه یک قطره صبح و یک قطره  شب داخل بینی بچکانید، اما اجازه ندهید واردگلو شود و بینی را ماساژ بدهید. این روغن علاوه بر کمک به درمان سینوزیت و مشکلات تنفسی، با چرب‌شدن بینی کمک می‌کند تا  ویروس‌ها وارد ریه نشوند.