رویداد هنری و رسانه‌ای «من القدس الی القدس» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | اعلام همبستگی هنرمندان ایرانی با مقاومت فلسطین+ فیلم
مریم دهقان

به گزارش شهرآرانیوز، رویداد هنری رسانه‌ای «من_القدس_الی_القدس» در حمایـت از مردم بی‌دفاع غـزه و مبارزه با جنایات صهیونیسم با حضـور ۱۴ تن از هنرمنـدان برجسته تجسمـی کشـور امروز و فردا ۱۵ و ۱۶ آبان ماه در صحن قدس حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

{$sepehr_media_877510_640_360}

پیام رویداد «من القدس الی القدس» اعلام همبستگی هنرمندان ایران با فلسطین است

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: ما وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم در طول فعالیت حرم مطهر امام رضا (ع) می‌بینیم این حرم همیشه پایگاه مقاومت، ایثار و شهادت بوده است.

محسن هوشمند افزود: حرم مطهر رضوی از دیرباز محل جریان سازی و حوادث تاریخی همچون حادثه گوهرشاد قبل از انقلاب بوده است. در دوران دفاع مقدس نیز می‌بینیم حرم مطهر میعادگاه اعزام رزمنده‌ها و تشییع شهدا بوده است. 

هوشمند تصریح کرد: صحن قدس با نمادی که از قدس در آن وجود دارد یکی از صحن‌هایی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ساخته شد و از همان ابتدا نماد و تجلی از همگرایی جبهه مقاومت اسلامی با آرمان قدس و فلسطین بوده است. در روز‌های اخیر نیز شاهد برگزاری چندین رویداد مرتبط به فلسطین در صحن قدس برگزار شده است. 

وی تاکید کرد: پیام مهم رویداد «من القدس الی القدس» اعلام همبستگی و همراهی هنرمندان ایران اسلامی با مقاومت اسلامی و مردم مظلوم غزه است و امیدواریم این پیام در سطح بین المللی منتشر شود.

محسن هوشمند اظهار کرد: نکته برجسته این رویداد حضور هنرمندان شاخص و برجسته در حوزه هنر‌های تجسمی است. امیدوارم این اتفاق بتواند پیام‌های خوبی از پای کار بودن و همراهی جامعه هنری و هنرمندان ایران با جبهه مقاومت اسلامی را در سطح بین‌المللی مخابره کند.

حضور ۱۴ هنرمند برجسته در رویداد «من القدس الی القدس»

دبیر رویداد هنری و رسانه‌ای «من القدس الی القدس» درباره این اتفاق هنری گفت: از میان ۴۰هنرمند، ۱۴ استاد برجسته و صاحب نظر در حوزه هنر‌های تجسمی از مشهد و تهران به این برنامه دعوت شدند که هر کدام طی این دو روز اثری خلق خواهند کرد. 

امیر خالقی اظهار کرد: این رویداد هنری با رویکرد حمایت از مردم داغدیده غزه و مبارزه و اعلام انزجار با استکبار جهانی و صهیونیسم برگزار شده است. 

خالقی افزود: این آثار بعد از اینکه به پایان رسید ابتدا در حرم مطهر رضوی و در مرحله بعدی در نگارخانه‌ای در تهران و مشهد و دیگر شهر‌ها نیز به نمایش در خواهد آمد.