وزش باد شدید از عصر امروز در مشهد | فردا مشهد بارانی می‌شود (۱۶ آبان ۱۴۰۲)
بیتا سخایی

آذر رضایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار  شهرآرانیوز در خصوص شرایط مشهد، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، از عصر امروز احتمال بارش پراکنده در برخی نقاط شمال‌غرب، جنوب‌شرق و ارتفاعات وجود دارد اما از فردا بارش‌ها در نواحی شمال شرقی و ارتفاعات استان تشدید می‌یابد و اواخر هفته با کاهش ابرناکی آسمان آفتابی خواهد شد.

وی افزود: همچنین از عصر امروز بر شدت وزش باد در سطح استان افزوده خواهد شد و از اواخر وقت و در روز چهارشنبه در نواحی شمالی، شرقی و نواحی بادخیز وزش باد شدیدتر همراه با گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا خواهد بود و انتقال ذرات گرد و غبار به نواحی مرکزی وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دما در اواخر هفته کاهش خواهد داشت و شاهد هوای خنک به ویژه در نواحی شمالی و شرقی استان خواهیم بود.

به گفته وی از عصر امروز در مشهد شاهد وزش باد خواهیم بود و در روز چهارشنبه احتمال بارش باران وجود دارد و همچنین کاهش دما در این کلانشهر تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ٩ و ٢٣ درجه ثبت شده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٢۵ درجه و در سردترین ساعات به ١١ درجه خواهد رسید.

وی اضافه کرد: روز گذشته ریوش با دمای ۴ درجه سردترین‌ و سرخس با دمای ٢٧ درجه گرم‌‎ترین شهر‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از سبزوار با سرعت ۴٠ کیلومتر بر ساعت و بیشترین بارش از ریوش به میزان ٣.۵ میلیمتر گزارش شده است.

{$sepehr_key_20975}