تعداد امضاها در شهرداری مشهد باید در مدت یک سال، ۵۰ درصد کاهش پیدا کند
نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، سید مرتضی رضوی‌نژاد امروز، ۱۷ آبان‌ماه، در رویداد تحول بر مدار آینده و آیین رونمایی از اولین سامانه مدیریت کیفیت در شهرداری‌های کشور که در کارخانه نوآوری برگزار شد، اظهار کرد: در شهرداری مشهد ۲۲۴ فرایند داریم که در سامانه‌های مختلفی مدیریت می‌شدند. سامانه QMS تجمیع همه این سامانه‌ها و مدیریت آن‌ها بوده و اولین سامانه‌ای است که در شهرداری‌های ایران برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: تاکنون در شهرداری‌ها چنین سامانه‌ای منطبق بر فرایند‌های مدیریت شهری نداشتیم. در این سامانه به ریسک توجه و بخشی به آن اختصاص داده شده است. علاوه بر ۲۲۴ فرایند، ۷۷۴ فعالیت داریم که بهبود و تسهیل آن‌ها به تناسب زمان‌ها و اقتضائات در این سامانه دنبال می‌شود.

رضوی‌نژاد بیان کرد: آنچه در شهرداری از آن به عنوان بروکراسی کاغذی یاد می‌کنیم بیش از ۳۰۰۰ فرم و ۱۲ هزار امضا است که بر دستور شهردار تلاش می‌کنیم و ماموریت داریم این امضا‌ها را ظرف مدت یک سال ۵۰ درصد کاهش دهیم و چابکی در فعالیت‌ها داشته باشیم.

{$sepehr_key_21165}

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد عنوان کرد: حدود ۴۷ برنامه تحولی را برنامه‌ریزی و نقاطی را در شهرداری که احساس کردیم نیاز به بهبود بیشتری دارد و در خدمت به مردم اثرگذار است، شناسایی و برنامه‌ریزی کردیم تا با انجام آن‌ها سیستم را بهینه‌تر کنیم. شهرداری مشهد یک ابرسازمان با ۱۸ مجموعه مستقل و سازمان‌های مختلف است. امیدواریم با مهندسی مجدد فرایند و مهندسی ارزش، بهره‌وری را در سیستم‌ها ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهردار در زمینه رضایت‌سنجی مردمی تاکید زیادی دارند. در حال تعریف پروژه‌ای هستیم تا بتوانیم برای ۲۲۴ فرایند یک زمان استاندارد خدمتی را مشخص کنیم. در انتها از شهروندان، ذی‌نفعان و یا مشترک تجاری خود رضایت‌سنجی می‌کنیم.