۷۵ کیلوگرم خاویار در خراسان رضوی تولید شد
مریم  احمدی

مجید طاهرپور در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اعلام این خبر، اظهار کرد: طی این مدت همچنین ۶۰ تن گوشت ماهیان خاویاری تولید و به خارج از کشور صادر شد که ارزآوری مناسبی را به همراه داشته است.

وی افزود: میزان تولیدات آبزی پروری در استان طی سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشت به طوریکه میزان تولیدات از۱۰ هزار و ۹۹۸ تن به ۱۲ هزار و ۵۰۸ تن رسید. امسال نیز با رشد تولید مواجه هستیم که به ۱۳ هزار و ۵۵ تن خواهد رسید.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: احداث و راه اندازی فاز دوم نمایشگاه و پرورش کروکودیل در مشهد، افتتاح و بهره برداری از اولین مزرعه پرورش ماهی در سیستم بسته در شهرستان قوچان به ظرفیت ۱۲۰ تن از مهمترین اقدامات انجام شده امسال است.

طاهرپور ادامه داد: تهیه، تدوین و چاپ اولین کتابچه شیلاتی کشوربه تعداد ۲ هزار جلد با عنوان " آبزی پروی-ارزآوری-ارتقاء سلامت" که حاوی اطلاعاتی ارزشمند در خصوص فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه شیلات جهت اطلاع علاقمندان به سرمایه گذاری است نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی افزود: امسال ۲ میلیون و ۴۹۱ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی به مالکین استخر‌های دومنظوره کشاورزی جهت استفاده بهینه از منابع آبی توزیع شده است.

{$sepehr_key_21901}