حمایت از برخی اصناف همزمان با شیوع کرونا در مشهد
به گزارش شهرآرانیوز، محمود بنا نژاد رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: سازمان تامین اجتماعی، امور مالیاتی و شرکت‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق و گاز با تالار‌های پذیرایی، رستوران‌ها و هتل‌ها مساعدت خواهند کرد.

وی در خصوص حمایت از برخی اصناف در زمان شیوع کرونا، اظهار کرد: در ستاد تسهیل در خصوص مشکلاتی که عمدتا برای تالار‌های پذیرایی، رستوران‌ها و هتل‌ها اتفاق افتاده و بیشتر در خصوص هزینه‌های جاری واحد‌های صنفی مانند تامین اجتماعی، حقوق کارگر و خدمات جانبی همچون آب، برق و گاز است که بسیار مشکل دارند، صحبت شد.

وی افزود: در این ستاد مقرر شد تا سازمان تامین اجتماعی، امور مالیاتی و شرکت‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق و گاز مساعدت داشته باشند. تصمیم‌هایی گرفته شد که بیمه تامین اجتماعی به صورت اقساط بوده و بخشی دریافت و مابقی به بعد موکول شود. امیدواریم این موارد ابلاغ شود تا کمکی به این بخش‌ها باشد.

بنانژاد ادامه داد: در صنوف دیگر نیز رکودی داریم که مشکل‌ساز می‌شود، اما زمان بحرانی است و باید آن را رد کنیم. همه واحد‌های صنفی نیز در حال فرهنگ‌سازی و کمک به مردم هستند.

رئیس اتاق اصناف مشهد بیان کرد: فعلا این موارد برای واحد‌های دیگر نیست و تنها برای واحد‌هایی که در حوزه گردشگری فعال هستند و مشکلاتی برای آن‌ها پیش آمده، خواهد بود.

وی در خصوص تعطیلی بازار روزها، گفت: بازار روز‌ها و نمایشگاه عرضه مستقیم تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند که برخی از این بازار روز‌ها در مکان‌هایی هستند که خاکی بوده و آلودگی دارد، بنابراین صلاح نیست که فعالیت کنند، اگر شرایط عادی‌تر شود، ممکن است دوباره راه‌اندازی شوند. فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری در بازار نیز عملا مشتری ندارند.
 
منبع: ایسنا