سبز، اما بی رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۲ آبان ۱۴۰۲)
مریم ذوالفقاری منظری

به گزارش شهرآرانیوز؛ شاخص اصلی بازار سهام در سومین روز هفته با رشد ۲۳۳۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۵۵ واحد قرار گرفت. شاخص هم وزن نیز با افزایش ۰.۶۶ درصدی به سطح ۷۰۵ هزار و ۶۳۱ واحدی رسید. شاخص فرابورس با افت ۳ واحدی به ۲۵ هزار و ۱۸ واحد رسید.

امروز ارزش معاملات بازار نزدیک به ۵ هزار واحد رسید که ۵۳ درصد نماد‌ها سرخ پوش بودند. همچنین حقیقی‌ها ۱۱ میلیارد تومان از حقوقی‌‎ها خرید کردند.

«کگل» با ۴۷۵ واحد، «فولاد» با ۴۶۰ واحد و «فملی» با ۳۴۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشته اند که نتوانستند شاخص را منفی کنند.

در روز‌های اخیر سهم‌های کوچک و متوسط مورد توجه قرار گرفته‌اند و در مقابل سهم‌های شاخص ساز با وجود انتشار گزارش‌های مثبت ۶ ماهه چندان مورد اقبال سرمایه‌گذاران نیستند.

در شرایطی که بازار در دوره‌های رکود و نزول پیاپی قرار می‌گیرد، با رشد اندک قیمت ها، سهامداران این موقعیت را فرصتی برای خروج یا دست کم ذخیره سود شناسایی می‌کنند؛ بنابراین به نظر می‌رسد عرضه سهام در روز‌های آتی چندان دور از انتظار نباشد.

با این حال کارشناسان معتقدند شرایط فعلی بازار بهترین زمان برای خرید و سرمایه گذاری در سهام آینده‌دار است و روز‌های سبزپوش در انتظار بازار سهام خواهد بود.

{$sepehr_key_22172}