تعالی اندیشه یک ملت از مسیر کتاب ارزشمند می‌گذرد

به گزارش شهرآرانیوز، محمد حسین زاده در پیامی به مناسبت آغاز هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: 

هفته کتاب، بهانه‌ای است خجسته و میمون برای یادآوری این مهم که کتاب‌خوانی، بزرگ‌ترین رهاورد مقام اندیشه است. عالمان از قرابت با کتاب به درجات تعالی تفکر رسیده‌اند و رهروان مسیر دانش از انس با این یار دیرین و شیرین به معرفت ره یافته‌اند. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مفتخر است در نمادین هفته کتاب و کتاب‌خوانی، علی‌رغم این‌که فرهنگ کتاب‌خوانی باید در طول سال جاری و ساری باشد؛ با بزرگداشت هفته کتاب، طی حرکتی نمادین، تلاش نماید تا اهمیت و جایگاه فرهنگ کتاب‌خوانی را گوشزد  کند و فرصتی فراهم آورد تا مراتب قدرشناسی خویش را از پدیدآورندگان آثار مکتوب ارزشمند و کتابداران و حافظان نفیسه‌های اصیل ابراز دارد.

در روزگاری که اصالت به مجاز رنگ‌باخته و فضای مجازی، بهانه‌ای برای غربت کتاب گردیده است؛ لازم و بایسته است، اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی به تکرار یادآوری شود؛ چرا که اعتلای افکار و اندیشه‌ها و بالطبع رشد جامعه و سرنوشت یک ملت، به انتقال دانش و کسب معرفت است و کتاب گنجینه‌ای است از دانش، آگاهی و تاریخ. در استان خراسان رضوی و در آستانه هفته کتاب و کتاب‌خوانی، بسیاری از نهادها، سازمان‌ها و تشکل‌های فرهنگی، تلاش مضاعفی را در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و توزیع این کالای ارزشمند انجام داده اند.

در این هفته و به بهانه نام گذاری آن با عنوان هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، مقرر گردید تا ضمن معرفی کتب ارزشمند، توزیع کتاب با وسعت مکانی گسترده تری صورت پذیرد و اماکن و محلاتی که کتاب در آن کمتر توزیع گردیده است، مورد توجه بیشتری قرار گیرد؛ و نیز در حوزه تبلیغات، دستگاه‌ها و کتابفروشی‌های متعدد با ناشرین مختلف در بیان اهمیت کتاب و ضرورت ترویج کتابخوانی، رویداد‌های مهمی را در فضای حقیقی و مجازی رقم زنند، که در این هفته از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد؛ تا پیام اهمیت کتاب خوانی در هفته کتاب مخابره شود.

{$sepehr_key_22307}