امروز و فردا آلودگی هوا در مشهد همچنان ادامه دارد | اواخر هفته بارانی در خراسان رضوی (۲۳ آبان ۱۴۰۲)
بیتا سخایی

آذر رضایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: طی امروز و فردا همچنان شاهد افزایش آلاینده‌های جوی به ویژه در ساعات اولیه روز هستیم و کیفیت هوا در شهر‌های بزرگ و صنعتی در شرایط ناسالم قرار خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه امروز و فردا روند تدریجی افزایش دما را خواهیم داشت، افزود: از بعدازظهر امروز و طی روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه بر سرعت وزش باد افزوده خواهد شد و گا‌هاً وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

رضایی‌پور تأکید کرد: روز پنج‌شنبه استان تحت تاثیر ناپایداری‌های جوی قرار خواهد گرفت و شاهد افزایش ابرناکی در سطح استان خواهیم بود و روز جمعه در نوار جنوبی و شنبه در اکثر نقاط استان شاهد وقوع بارش‌های رگباری خواهیم بود.

{$sepehr_key_22306}

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ٨ و ٢٣درجه ثبت شده است و امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٢٣درجه و در سردترین ساعات به ٩درجه خواهد رسید. اکنون دما ١٨درجه است.

روز گذشته شهرستان قوچان با ٢درجه سردترین‌ و داورزن با دمای ٢۶ درجه گرم‌‎ترین شهر‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از سبزوار با سرعت ٢٩ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.