رئیس پلیس راهور خراسان رضوی: ۶۰ درصد حجم ترافیک مشهد در بزرگراه‌هاست
علی صمدی جوان

سرهنگ هادی امیدوار در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز ضمن اشاره به «طرح انضباط ترافیکی» در مشهد عنوان کرد: این طرح نه تنها در بلوار وکیل آباد بلکه در سراسر شهر و به‌ویژه بزرگراه‌ها در حال اجراست و وکیل‌آباد با توجه به تردد بیشتر مردم و حساسیت ترافیکی‌ آن، بیشتر موردتوجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ۶۰درصد از جریان ترافیک در گردش مشهد توسط بزرگراه‌ها انجام می‌گیرد و مبنای انضباط ترافیکی ما هم براساس مدیریت ترافیک این مناطق است.

سرهنگ امیدوار ضمن اشاره به برنامه‌های «طرح انضباط ترافیکی» خاطرنشان کرد: این طرح ۶ روز است که آغاز شده و طبعا نتایج آن تا کمتر از یک ماه آینده دیده خواهد شد. برای پلیس راهور به عنوان مجری قانون، نظم در ترافیک شهری، اجرای مقررات رانندگی، اولویت در راحتی و رضایت شهروندان و برخورد جدی با تخلفات رانندگی حائز اهمیت است و این طرح می‌تواند در دست یافتن به مواردی که اعلام شد سودمند باشد.

{$sepehr_key_22323}

فرمانده پلیس راهور خراسان رضوی همچنین افزود: پیش از این طرح، برنامه‌های مختلفی به منظور کنترل ترافیک و ایجاد نظم ترافیکی انجام شد و در مقاطعی با نتایج مشخص به پایان رسید. اینک و در آغاز راه طرح جدید، از تمامی شهروندان عزیز خواهشمندیم با پلیس همکاری کنند تا وضعیت ترافیکی را مدیریت و تخلفات را به حداقل برسانیم.

وی تأکید کرد: برخی تخلفات رانندگی قطعاً به‌خاطر هیجانات آنی است و راننده اشتباهی را مرتکب می‌شود. اما پلیس که مشغول رصد این هیجانات است می‌داند که این رفتار‌های نابهنجار چقدر می‌تواند برای راننده گران تمام شود و حتی خدای نکرده به قیمت از دست دادن سلامت او باشد.

تشدید نظارت‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف در «طرح انضباط ترافیکی»

سرهنگ امیدوار در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اقدامات مهم در «طرح انضباط ترافیکی» اشاره و توضیح داد: برای پیشبرد بهتر این طرح از ظرفیت‌های مختلفی بهره‌مند شده‌ایم. شهرداری مشهد در حوزه‌های فنی و اصلاح معابر به ما کمک می‌کند و دستگاه قضایی نیز ظرفیت‌های قانونی لازم را در اختیار ما می‌گذارد. برنامه‌هایی را برای اعمال قانون در حوزه گواهینامه، تست الکل و مواد مخدر در نظر داریم تا تمامی رفتار‌های متخلفانه رانندگان خاطی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: پایش و کنترل ما در سطح معابر شهری از طریق سامانه‌های هوشمند، پلاک خوان، بازرسی نامحسوس، گشت نامحسوس و گشت‌های آشکار است که هریک براساس وظایف محوله اقدام خواهند کرد.

امیدوار ابراز امیدواری کرد: این طرح نتایج سودمندی را به همراه خواهد داشت و مطالبات مردم به ثمر خواهد نشست. اما اگر راننده‌ای از قوانین تمکین نکند، طبق مقررات با وی برخورد خواهد شد.