استیضاح وزیرخارجه درمجلس منتفی است

به گزارش شهرآرانیوز، علی اصغر عنابستانی با بیان اینکه طرحی برای استیضاح وزیر امورخارجه در مجلس مطرح نیست گفت: امیرعبداللهیان در خط مقدم جبهه بین المللی علیه جنایت صهیونیست‌ها حضور دارد.

عنابستانی درباره عملکرد وزیر امورخارجه عنوان کرد: آقای امیرعبدالهیان در این ایام عملکرد بسیار ارزنده‌ای داشت و رایزنی‌های شجاعانه با کشورهای همسایه، کشورهای مسلمان و حاشیه خلیج فارس انجام داده است.

وی با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از سفر وزیر امور خارجه به سوریه گفت: رژیم صهیونیستی در زمان سفر وزیر امورخارجه به سوریه، فرودگاه دمشق و فرودگاه حلب را بمباران کرد تا مانع سفر وی شود. ولی وزیر امورخارجه در اقدامی شجاعانه به صورت زمینی و از طریق لبنان به سوریه سفر کرد تا گفت و گو با مقامات سوری انجام شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون تدوین آیین داخلی مجلس با بیان اینکه طرحی برای استیضاح وزیر امورخارجه در مجلس وجود ندارد، اضافه کرد: اینگونه ورود شجاعانه وزیر امورخارجه به عرصه دیپلماسی و بانی شدن برای برگزاری اجلاس کشورهای اسلامی درباره غزه و سایر اقدامات وزیر امورخارجه در ۲ سال گذشته و رایزنی‌های صورت گرفته در سطح بین الملل قابل تجلیل است نه اینکه استیضاح وی را مطرح کنیم.

عنابستانی تاکید کرد: در کنار اقدامات ارزنده‌ای که وزیر امورخارجه و دستگاه دیپلماسی کشور در خصوص توقف جنگ غزه انجام دادند، ظرفیت برگزاری اجلاسی در سطح وزرای امور خارجه جنبش غیرمتعهدها در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

وی با تاکید کرد: وزارت امورخاجه به خوبی ندای مظلومیت فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است.

منبع: ایرنا

{$sepehr_key_22455}