رزمایش بین بیمارستانی یگان‌های نیرو‌های مسلح خراسان رضوی در پادگان گروه ۴۴۴ برگزار شد+‌فیلم (۲۵ آبان ۱۴۰۲)
هیوا سمیعی

امیر سرتیپ دوم احمد اکبری در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص برگزاری رزمایش بین بیمارستانی در مشهد عنوان کرد: رزمایش تخصصی بین بیمارستانی بهداشت و درمان یگان‌های نیرو‌های مسلح خراسان رضوی با محوریت نیروی زمینی ارتش امروز در پادگان ثامن‌الائمه مشهد برگزار شد. وی یادآور شد: این رزمایش در محل پادگان گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی با محوریت عملیات شیمیایی به منظور سنجش و آمادگی نیرو‌ها برگزار شد.

{$sepehr_media_886870_640_360}

سرتیپ دوم اکبری تصریح کرد: این رزمایش توسط تیم ارزیاب و هیات داوران تخصصی امداد، بهداشت و درمان از ستاد کل نیرو‌های مسلح و اداره بهداشت و درمان نزاجا مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس سناریو این رزمایش، تعدادی از نیرو‌های خودی توسط تک شیمیایی دشمن مورد آسیب قرار گرفته و مجروحین توسط آمبولانس‌های بیمارستان ثامن‌الائمه فراجا و بیمارستان امام حسین (ع) سپاه به بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح منتقل می‌گردند. در این سناریو بیماران بدحال توسط بالگرد‌های هوانیروز نیز به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند.

{$sepehr_key_22806}

فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی نزاجا در خصوص هدف از برگزاری این رزمایش بیان کرد: سنجش آمادگی رزمی و هماهنگی یگان‌های بهداشت و درمان نیروهای مسلح خراسان رضوی و همچنین دیگر بیمارستان‌های مشهد جهت انجام رزمایشات از اهداف این رزمایش بوده است.

وی با اشاره به دیگر اهداف این رزمایش گفت: نهادینه ساختن باور نیرو‌ها به نصرت الهی و قطعیت تاثیر اقدامات خودی در شکست دشمن و تمرین مقابله با اجرای عملیات آفندی و پدافندی با نیرو‌های متخاصم در شرایط جنگ نوین و حمله بیوتروریسمی دشمن از دیگر اهداف این رزمایش است.