مرفاوی، منتقد اجرای قانون سقف قرارداد
رضا حمیدی

گروه ورزش|شهرآرانیوز، قانون سقف قرارداد از ابتدای فصل جاری در لیگ برتر به اجرا گذاشته شد تا باشگاه‌ها نتوانند بیشتر از بودجه اعلامی به سازمان لیگ هزینه کنند.

در اجرای درست این قانون، اما و اگر‌های بسیاری شکل گرفته و روشن نیست که برخی باشگاه‌ها آیا به واقع قانونی که اعمال شده را رعایت کرده‌اند یا خیر.

در همین راستا، اما سازمان لیگ اقداماتی برای کسر امتیاز از تیم‌های سپاهان و پرسپولیس انجام داد تا حساب کار دست دیگر باشگاه‌ها بیاید، اما در عمل بعید است که دیگر باشگاه‌ها نیز در اجرای این قانون موفق بوده باشند.

صمد مرفاوی، پیشکسوت باشگاه استقلال، اما اعتقاد دارد که اجرای این قانون لااقل در فصل جاری کمکی به فوتبال ایران نکرده و بیشتر حاشیه‌ساز بوده است. او می‌گوید: لااقل در فصل جاری اعمال قانون سقف قرارداد به فوتبال ما کمک نکرد. وقتی تیم‌ها به دنبال راهی می‌گردند که این قانون را به طرقی دور بزنند این نشان می‌دهد که در اجرای قانون سقف قرارداد موفق نبودیم. الان کسی باور نمی‌کند که مثلاً فلان ستاره دستمزد کمی گرفته باشد، چون ما در سال‌های گذشته دستمزد‌های نامتعارفی به برخی بازیکنان دادیم. اعتقاد دارم که اجرای این قانون زمان می‌برد. دست‌کم شاید ۵ سال طول بکشد که این قانون در فوتبال ایران به درستی و با صحت کامل از سوی همه تیم‌ها اجرا شود.