تدوین آیین‌نامه اجرایی طراحی، احداث و نگهداری بوستان‌های بانوان در مشهد
بیتا سخایی

به گزارش شهرآرانیوز، حامد فیض‌اللهی با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز بانوان در سطح شهر، گفت: ایجاد، تجهیز و مناسب‌سازی بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در دستورکار این دوره مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی افزود: به منظور استفاده از تمامی نظرات کارشناسی حوزه‌های مجری و نظام‌مند کردن این موضوع با لحاظ طرح‌ها و مطالعات فرادستی، جلساتی با حضور نمایندگان و کارشناسان حوزه‌های مختلف برگزار شده است.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهدمقدس اظهار کرد: نتیجه این جلسات پس از تصویب شورای اسلامی شهر در قالب آیین‌نامه اجرایی تدوین می‌شود و به عنوان اولین آیین‌نامه اجرایی طراحی، احداث، بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌های بانوان ابلاغ خواهد شد.

شایان ذکر است؛ در حال حاضر ۱۵ بوستان و سایت بانوان در سطح شهر مشهد شامل بوستان‌های پردیس و حجاب (منطقه ۲)، بهار (منطقه ۳)، بهشت و ارم (منطقه ۴)، وحدت (منطقه ۵)، رجا، امید و نصرت (منطقه ۶)، ریحانه و طرق (منطقه ۷)، کوهسنگی (منطقه ۸)، وکیل آباد (منطقه ۹) و مادر و کودک و ملت (منطقه ۱۱) به مساحت حدودا ۶۰ هکتار در حال بهره‌برداری است و برنامه‌ریزی‌هایی برای احداث بوستان‌های بانوان در سطح شهر انجام شده است.