نیاز به گروه‌های خونی O منفی و AB مثبت در خراسان رضوی (یکم آذرماه ۱۴۰۲)
فاطمه غلامی

سعید اصغریان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، با اشاره به کاهش شدید ذخایر خونی اظهار کرد: در حال حاضر ذخایر خونی موجود به شدت کاهش یافته که با ادامه این روند در روز‌های آتی، پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش جدی مواجه خواهد شد.

وی افزود: ذخایر خونی در گروه‌های O منفی و A مثبت و AB مثبت در وضعیت نارنجی قرار دارد، از همه مردم، زائران و مجاوران بارگاه رضوی درخواست می‌شود به کمک هم‌نوعان خود بشتابند.

مدیرکل انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: پایگاه‌های اهدای خون مشهد مقدس شامل پایگاه امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی (تقی‌آباد) ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه امید واقع در نبش خیابان شیرازی ۳ طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید، پایگاه شهید کریمی واقع در بلوار شریعتی ۲۸ منطقه قاسم‌آباد-پایگاه شهید سلیمانی واقع در بلوار استقلال بین استقلال ۲ و ۴، پایگاه مهر واقع در نبش بلوار ابوطالب ۳۳ و پایگاه حرم رضوی مستقر در صحن پیامبر اعظم (ص) ورودی باب الکاظم (ع) است.
{$sepehr_key_23838}
پایگاه امام رضا (ع) در نوبت صبح و عصر و سایر پایگاه‌ها در نوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود. ساعت پذیرش پایگاه‌ها در نوبت صبح از ۷:۴۵ تا ۱۲:۴۵ و در نوبت عصر از ۱۴:۳۰ تا ۱۸:۴۵ است.