احداث ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی تا پایان سال در مشهد
بیتا سخایی

احسان نجاری‌مقدم در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با اعلام این خبر اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی سرویس‌های بهداشتی شهری به عنوان یکی از زیرساخت‌های خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حریم مطهر رضوی طی سال‌های اخیر به طور گسترده‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۴ هزار و ۱۶۹ چشمه سرویس بهداشتی ثابت و سیار به صورت مشارکتی با شهرداری مشهد در معابر مختلف شهری در دسترس شهروندان قرار دارد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه در سال گذشته ۲۱۶ چشمه سرویس بهداشتی احداث و به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی نیز در دستورکار احداث قرار دارد، همچنین ۴۰ چشمه ظرفیت سیار نیز تامین شده که به فراخور نیاز در نقاط مختلف شهر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

نجاری‌مقدم خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مجموع بالغ بر۳ هزار۴۸۶ چشمه سرویس بهداشتی ثابت و سیار توسط شهرداری مشهد جانمایی شده است که از این تعداد، ۱۰۳۴ چشمه سرویس بهداشتی، در سطح معابر و نقاط پرتردد شهر و ۲ هزار ۴۵۲ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های شهری مستقر است.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با لحاظ مشارکت مساجد در قالب تفاهم‌نامه با شهرداری پیش‌بینی می‌شود در سال جاری تعداد سرویس‌های بهداشتی ثابت و سیار مستقر در حاشیه معابر شهری به ۱۷۱۷ چشمه سرویس بهداشتی برسد.این سرویس‌های بهداشتی به طور معمول از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب برای خدمت‌رسانی به شهروندان فعال است.

{$sepehr_key_23847}