شروع آرام بورس در ماه آتش | گزارش وضعیت بازار سرمایه (یکم آذر ۱۴۰۲)
مریم ذوالفقاری منظری

به گزارش شهرآرانیوز، بورس آخرین ماه پاییز را به رنگ سبز، اما کم‌توان آغاز کرد. شاخص کل بورس در اولین روز آذر ماه بیش از ۲۲۰۰ واحد نسبت به روز گذشته رشد کرد و در سطح ۲ میلیون و ۲۲ واحد آرام گرفت.

شاخص هموزن با رشد ۲۷۳۱ واحدی به ۷۰۶ هزار واحد رسید و شاخص فرابورس هم با رشد ۱۱۲ واحدی سطح ۲۵ هزار و ۱۱۲ واحدی را لمس کرد.

نماد‌های نوری، شپنا، فارس، فولاد، شپدیس و ذوب از نماد‌های بورسی بیشترین اثر مثبت و نماد وبملت بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

در فرابورسی‌ها نیز نماد‌های فصبا، آریا، وسپهر، بپاس، دماوند، زاگرس و خدیزل بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

ارزش معاملات بازار بورس در پایان وقت معاملات امروز به حدود ۵ هزار و ۴۰ میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱۸۰ میلیارد تومان از حقوقی‌ها خرید کردند.

{$sepehr_key_23862}

بورس در حالی آخرین ماه پاییز را آغاز کرد که همچنان رخوت و رکود بر بازار سایه افکنده است. ناامیدی از احیای بورس باعث شده تا توقف در کانال ۲ میلیون واحدی، خسته‌کننده‌تر از هر زمان دیگر شود.

بازار سرمایه این روز‌ها در شرایطی است که یا فعالان بازار از آن به مرور خارج می‌شوند یا برای کسب سود‌های کوتاه مدت چندان به این بازار امیدی ندارند؛ بنابراین نمی‌توان در این شرایط فعالان بازار را چندان به ارزنده بودن بازار دلخوش کرد.

با این توصیفات به نظر می‌رسد بازار در محدوده کنونی به نوسانات کم عمق خود ادامه دهد.