حمایت از کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی در حاشیه شهر مشهد
فاطمه غلامی

به گزارش شهرآرانیوز، اکرم السادات زعفرى نژاد، درخصوص حمایت از مشاغل خانگی  در واحدهای تولیدی کوچک اظهارکرد: با توجه به رشته‌های هنری موجود در مرکز آموزش عالی فرهنگ و هنر یک و موسسه فرهنگی و هنری چند منظوره عطار نیشابوری، صنایع خلاق، تجاری سازی و کارآفرینی بر اساس پایه هنر یکی از اهداف بزرگ این مجموعه است.

وی افزود: با این تفاسیر توجه این موسسه به مشاغل خانگی جذب شد و از بین دانشجویان این دانشگاه ۱۶ کارآفرین نمونه انتخاب شد، پس از آن با توجه به اینکه موسسه توانایی لازم را داشت و دانشجویان نیز به چنین فضا‌هایی نیاز داشتند به مشاغل خانگی روی آوردیم.

{$sepehr_key_23885}

این مسئول ادامه داد: موسسه از تولید کننده‌های کوچک که کار هنری انجام می‌دهند حمایت می‌کند و آن‌ها را هدفمند می‌سازد تا بتوانند محصولاتشان را تجاری کنند و تا نهایت تجاری‌سازی از لحاظ حقوقی و معنوی آن‌ها را حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از تولید کننده‌های کوچک مشهد حمایت میکنیم تا مسیر بازاریابی را تعیین کنند و به این تولید کنندگان سفارشات جزئی و عمده واگذار شود گفت: سفارشات بر اساس نیازمندی‌های حاشیه شهر مشهد است و بر این مبنا کلیت کار این است که کسب و کار‌های کوچک را از طریق خیرین و کسانی که از این کسب و کار‌ها حمایت می‌کنند به کسانی که نیاز دارند می‌رسانند و بر این اساس دو عمل خیر اجتماعی اتفاق می‌افتد.

زعفرى نژاد با اشاره به اینکه در این موسسه از سال ۱۴۰۰  یک وبسایت به نام نشانی طراحی شد و کار به صورت جدی آغاز شد گفت: هدف ما نیز جمع کردن کسب و کار‌های کوچک برای برپایی بازار‌های فروش و رویداد‌های مختلف است.

وی افزود: این کار با دانشگاه پیوست داده شد، زیرا که دانشجویان و جوانانی که پرورش می‌دهیم، مهارتی می‌آموزند و پس از آن یک محیط واقعی کار ایجاد می‌شوند و هر رویدادی که تاکنون برای مشاغل خانگی برگزار شده از این جوانان نیز در آن رویداد استفاده شده است.