افزایش میزان ابرناکی و وزش باد شدید در خراسان رضوی (٢ آذرماه ١۴٠٢)
بیتا سخایی

زهرا عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص شرایط جوی خراسان رضوی، اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از عصر امروز بر میزان ابرناکی در سطح استان افزوده خواهد شد و تا اواخر وقت روز جمعه ادامه دارد. همچنین افزایش سرعت وزش باد را برای نواحی شمالی و شرقی پیش‌بینی می‌کنیم که توأم با گردوخاک است.

وی افزود: از روز یکشنبه هفته آینده وزش باد نسبتاً شدید در سطح استان پیش‌بینی می‌شود ضمن اینکه تا ظهر سه‌شنبه هفته آینده روند تدریجی افزایش دما ادامه دارد.

به گفته وی امروز در مشهد آسمان صاف تا کمی ابری است و اواخر وقت امروز شاهد افزایش ابر و افزایش باد با احتمال گردوخاک خواهیم بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ٢ و ١۵ درجه ثبت شده است و امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات همان ١۵درجه خواهد بود و در سردترین ساعات به ٧ درجه خواهد رسید.

روز گذشته شهرستان قوچان با منفی ۵ درجه سردترین‌ و تایباد با دمای ٢۶ درجه گرم‌ترین شهر‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. همچنین بیشترین میزان بارش از شهرستان نیشابور با ۵٨ کیلومتر بر ساعت و بیشترین بارش از شهرستان درگز ۴.٣ میلیمتر گزارش شده است.

{$sepehr_key_24038}