تأیید پیشنهادات شهرداری مشهد توسط اعضای شورای عالی استان‌ها+ فیلم

به گزارش شهرآرانیوز، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها که به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد، اظهارکرد: وظیفه و رسالت ما، تلاش در جهت ارتقاء جایگاه شورای عالی استان‌هاست و برگزاری این نشست، با همین هدف است.

{$sepehr_media_893471_640_360}

وی با بیان اینکه نقش‌آفرینی شورای عالی استان‌ها، به عنوان عالی‌ترین ساختار در نظام شورایی کشور، باید پررنگ‌تر و بهتر از گذشته باشد، گفت: البته پیشرفت‌های بسیاری در این زمینه داشته‌ایم، ولی همچنان باید در جهت ارتقاء جایگاه این شورا تلاش کنیم.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی افزود: اهداف قانونگذار و احکام اسلامی از تشکیل شوراها، به ویژه شورای عالی استان‌ها را باید با جدیت دنبال کنیم تا اتفاقات خوبی را برای کشور رقم بزنیم.

{$sepehr_key_24107}

حاجی‌بگلو با بیان اینکه یکی از موضوعات مبتلابه امروز مدیریت‌های شهری و روستایی، قانون درآمد‌های پایدار است، تصریح کرد: در زمان ابلاغ این قانون، نقد‌های زیادی به آن وارد کردیم، ولی در عین حال باور داریم که از بی‌قانونی بهتر است و باید به سمت اصلاح آن برویم.

وی گفت: یکی از پیش‌بینی‌های قانون درآمد‌های پایدار، عناوین جدید در بودجه شهرداری‌هاست که باید توسط شورای عالی استان‌ها تصویب و سپس از سوی وزیر کشور ابلاغ شود.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه ملاک عملکرد و اقدامات ما در شورای عالی استان‌ها، قوانین و مقررات هستند، افزود: اینکه هرآنچه وزارت کشور به شورای عالی ارسال می‌کند را تایید و تصویب کنیم، پسندیده نیست و جایگاه شورای عالی باید حفظ شود.