افتتاح دومین مرکز مشاوره و امداد گل و گیاه شهرداری مشهد + فیلم
بیتا سخایی

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی یعقوبی در افتتاحیه مرکز مشاوره و امداد گل و گیاه اظهار کرد: این مرکز به‌عنوان دومین مرکز مشاوره و امداد گل و گیاه شهرداری مشهد با مساحتی بالغ بر ۴۲۵ مترمربع و اعتبار ۴میلیارد تومان در بوستان نیلوفر آبی در اندیشه ۶۸، شهرداری منطقه ۱۰ به بهره‌برداری رسید.

{$sepehr_media_895158_640_360}

وی ادامه داد: این مجموعه با فضا‌هایی همچون گلخانه تخصصی گل و گیاه، دمنوش‌سرا، اتاق مشاوره و آموزش و فضای باغچه‌های آموزشی آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است.

یعقوبی اضافه کرد: ارائه مشاوره‌های تخصصی در خصوص گیاه‌پزشکی، نگهداری گل و گیاه آپارتمانی، نحوه تغذیه گیاهان و تیمار‌های به‌زراعی از جمله خدماتی است که همه روزه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۴ و عصر‌ها ۱۶ تا ۲۲ در این مرکز به شهروندان ارائه می‌شود.

{$sepehr_key_24478}

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدمقدس افزود: همچنین مشاوره و راهنمایی شهروندان در خصوص سامانه‌های فضای سبز شهری همچون درخواست کاشت نهال، مشاوره امدادگیاه، درخواست ارسال اکیپ تخصصی امدادگیاه، نحوه فعالیت کمیسیون ماده۷، فروش گل و گیاه آپارتمانی، تعویض خاک گلدان، فروش سموم و کود‌های شیمیایی در این مرکز انجام می‌گیرد.

یعقوبی یادآور شد: اولین مرکز مشاوره و امداد گل و گیاه در بوستان وفا واقع در منطقه ۹ در سال ۱۴۰۰ احداث و به بهره‌برداری رسیده است و سومین مرکز نیز در بوستان بهشت واقع در منطقه ۴ با اعتبار بالغ بر ۶.۵میلیارد تومان در حال اجراست که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.