مشهد فردا بارانی می‌شود (۷ آذرماه ١۴٠٢)
بیتا سخایی

محمد غیوری‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص شرایط جوی خراسان رضوی اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی طی امروز بر شدت وزش باد افزوده خواهد شد که موجب خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

وی افزود: از روز سه‌شنبه با نفوذ سامانه ناپایدار جوی در سطح استان شاهد رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای هستیم و در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد که با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال ایجاد آب‌گرفتگی معابر و سیلاب در مسیل‌ها وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: طی روز سه‌شنبه بر شدت میزان گردوخاک در نواحی شمالی و پاره‌ای از نقاط شرقی افزوده خواهد شد که احتمال انتقال ذرات گردوغبار به نواحی مرکزی وجود دارد. بارش‌ها با شدت و ضعف تا اواسط روز چهارشنبه ادامه دارد.

غیوری‌خواه تأکید کرد: با توجه به کاهش قابل توجه دما در مناطق شمالی تا ١٠ درجه شاهد بارش برف در نواحی کوهستانی خواهیم بود، بنابراین در روز چهارشنبه در نواحی کوهستانی لغزندگی معابر، جاده‌ها و مه‌آلودشدن جاده وجود دارد.

به گفته وی فردا مشهد نیمه ابری تا ابری با احتمال رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای در برخی ساعات همراه با گردوخاک خواهدبود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ۵ و ٢٠ درجه ثبت شده است و امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات ٢٢درجه و در سردترین ساعات ٧درجه خواهد بود.

همچنین روز گذشته شهرستان قوچان با صفر درجه سردترین‌ و سرخس با دمای ٢۶درجه گرم‌‎ترین شهر‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند و بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان سرخس با ٧٩ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

{$sepehr_key_24734}