صدور ۲۰۵ هزار سند مالکیت در استان خراسان رضوی
طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی از صدور ۲۰۵ هزار و ۲۰ سند مالکیت در ۸ ماهه منتهی به آبان ماه در استان خبر داد و گفت: حدود ۴۷ درصد اسناد مالکیت صادره شامل ۹۶ هزار و ۸۹۹ برگ سند مربوط به شهرستان مشهد است.

مولوی‌پور با اشاره به اولویت‌های سازمانی در حوزه صدور اسناد مالکیت برای املاک و اراضی فاقد سند رسمی از رشد ۲۴ درصدی در این حوزه خبر داد و افزود: در هشت ماهه نخست امسال ۴ هزار و ۵۵۵ سند مالکیت برای اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی استان صادر شده است.

{$sepehr_key_24743}

وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال جاری ۹ هزار و ۴۹۹ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته که از این میزان برای ۶ هزار و ۸۴ پرونده رأی مثبت صادر شده است که نشان از به نتیجه رسیدن ۷۰درصد از درخواست‌های ارسالی و صدور سند رسمی برای اراضی قولنامه‌ای و فاقد سند در استان است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی صدور اسناد اراضی کشاورزی را یکی دیگر از اولویت‌های سازمان در سال جاری بر شمرد که با صدور ۴ هزار و ۷۲۵ سند مالکیت برای بیش از ۱۰۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در ۸ ماهه نخست سال جاری در حال انجام است و تاکنون قریب به ۶۲ درصد از کل اراضی کشاورزی استان سنددار شده است.

وی ضمن دعوت از کشاورزان و مالکان اراضی کشاورزی برای دریافت اسناد تک برگ اراضی کشاورزی خود، بر رایگان بودن هزینه‌های نقشه‌برداری و تشکیل پرونده برای دریافت اسناد مالکیت حدنگار در سال جاری تأکید کرد.

این مقام مسئول صدور ۴ هزار و ۷۲۵ سند مالکیت برای املاک و اراضی دولتی با رشد ۴۵ درصدی و نیز ۲هزار و ۵۰۸ سند مالکیت وقفی برای موقوفات استان را از دیگر اقدامات ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در ۸ ماهه منتهی به آبان ماه امسال برشمرد.

گفتنی است اداره ثبت اسناد و املاک منطقه ۴ مشهد با ۲۱ هزار و ۹۵۴ سند مالکیت صادره بیشترین تعداد سند مالکیت صادره استان در ۸ ماهه نخست امسال را به خود اختصاص داده است.